سوشیال بوکمارک ها و دلایل اهمیت استفاده از آنها در افزایش رتبه وب سایت

سوشیال بوکمارک ها و دلایل اهمیت استفاده از آنها در افزایش رتبه وب سایت

مقدمه:

برعکس سئو داخل سایت بهینه سازی بیرونی سایت کاملا خارج از سایت انجام می گردد، سئو خارجی در عمل شامل دریافت سیگنال های مثبت از سایت های دیگر به سایت خود می باشد.

لینک بیلدینگ (Link Building):

لینک بیلدینگ یا لینک سازی به مجموعه فرآیند های گفته می شود که شما انجام می دهید تا بک لینک های معتبر از دیگر سایت ها دریافت کنید. لینک بیلدینگ پرکاربردترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی یا سئو خارجی به شمار می‌رود. لینک سازی معمولا با فوکوس روی عبارات یا کی ورد های خاصی انجام می گیرد.

شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان مکملی در کنار روش های دیگر بهینه سازی خارج سایت (سئو خارجی) به کار برده و سیگنال های مثبت را روانه سایت ما کنند. با اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می توانید ترافیک برای سایت خود جذب کنید.

هنگامی که یک صفحه وب پیدا می کنید که جالب توجه است، به جای یادداشت آدرس صفحه وب می توانید آدرس را به عنوان یک نشانه در مرورگر خود ذخیره کنید، سوشیال بوکمارک مثل ذخیره ی صفحه مورد علاقه ی شما در مرورگر شماست، اما فقط در رایانه خود به آن دسترسی دارید مگر اینکه در وب سایتی بتوانید ذخیره کنید که در هر جایی به آن دسترسی داشته باشید و فقط مختص به خود شماست در سوشیال بوکمارک روال به همین صورت است اما هر کس می تواند بوکمارک های دیگر را نگاه کند. این بدان معنی است که شما می توانید از این طریق محتویاتی را که دیگر افراد قبلا تصمیم گرفته اند مرور و جستجو کنند را دریافته و پیدا کنید.

این موضوع می تواند خیلی بهتر از یک موتور جستجو گر باشد، که فقط از یک برنامه کامپیوتری برای تصمیم گرفتن در مورد آنچه مهم است تصمیم گیری می کند چرا که با سوشیال بوکمارک، همه مطالب و لینک ها توسط افراد واقعی انتخاب شده است. اکثر سایت های سوشیال مدیا، عددی را برای لینک یا محتوا نمایش می دهند که نشان می دهد چند بار توسط کاربران ذخیره و یا معرفی شده است (همان تعداد سوشیال سیگنال ها که در وب سایت های شمارنده نمایش داده می شوند).

سوشال بوکمارک ‌ها جزو آن دسته از شبکه‌های اجتماعی می باشند که کاربران می‌توانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این روش می‌تواند در ترافیک ورودی هم تاثیر‌گذار باشد. با توجه به حیطه کاری تان می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو شوید و محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

معرفی سوشیال بوکمارک

 سایتهای بوکمارک زیادی وجود دارد، اینکه در چه سایتهایی و به چه روشی بک لینک ثبت شود دارای اصولی هستند.

شبکه های اجتماعی می توانند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار بروند و همچنین شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند. لازم به ذکر است که تقریبا اکثریت لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌شود خصوصیت “NOFOLLOW” دارند اما به این معنا نیست که هیچ ارزشی نداشته باشند. ایجاد پروفایل و به اشتراک‌گذاری مقالات از جمله کارهای است که می‌توان در سوشال مدیا انجام داد.

لازم به ذکر است که وب مستر ها با قرار دادن ابزار سوشیال مدیا در وب سایت خود، به کاربران خود این امکان را می دهند تا لینک دلخواهشان را به سوشیال بوکمارک های مختلف اضافه می کنند. این عمل باعث می شوند که لینک شما بین بقیه کاربران آن سوشیال بوکمارک Share شود و در نتیجه اعتبار سایت شما در بین کاربران و موتور های جستجو بیشتر شودشبکه های اجتماعی منبع اصلی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچکی ست که بدنبال تبلیغ برند خود در اینترنت هستند. پلتفرم شبکه های اجتماعی برای استفاده بسیار ساده است و حتی بعضی از این شبکه ها سرویس های پولی تبلیغات نیز ارائه می‌دهند، برای کسب و کارهایی که به دنبال مشتری و مخاطبان جدید می‌گردند.

فواید سوشیال بوکمارک ها به طور خلاصه به شرح ذیل است:

  • ساختن لینک های ورودی مرتبط
  • معرفی مستقیم به بازدید کنندگان بازدیدکنندگان
  • مشتریان و دنبال کنندگان جدید را جذب می کند
  • کمک می کند تا مردم کسب و کار مورد نظر را پیدا کنند
  • کمک می کند تا کسب و کار های دیگر، کسب و کار جدید را پیدا کنند
  • ترافیک بیشتری به سمت وب سایت هدایت خواهد شد.
  • تعریف اهمیت لینک سایت مورد نظر به گوگل و موتورهای جستجو گر
  • داشتن بک لینک معتبر و دائمی و یا با مدت زمان طولانی

نکته: اگرچه کسب و کار شما به شبکه های اجتماعی نیاز دارد اما لزومی ندارد در تمامی آنها حضور داشته باشید! برای بهره برداری بهینه از قدرت و ظرفیت شبکه های اجتماعی باید محبوب ترین این شبکه ها را بشناسید.

گروه مارکت لایک با دانش تخصصی خود و با دارا بودن بزرگترین گروه کاربران در شبکه های اجتماعی مختلف، برترین و با کیفیت ترین این خدمات را برای شما فراهم کرده و رضایت شما را در این امر جلب خواهد کرد.

تهیه و تنظیم:

گروه مارکت لایک

بک لینک وب2 چیست و آیا تاثیری در رتبه وب سایت دارد؟

بک لینک وب2 چیست و آیا تاثیری در رتبه وب سایت دارد؟

ابتدا باید سایت های وب2 را بشناسیم:

سایت های WEB 2 وب 2 و قبل از آن وب 1 به سایت هایی اطلاق می گردد که پایه و اساس مطالب و محتویات آن ها را کاربران تشکیل داده باشند و یا به عبارتی  user-generated content باشند. سایت های وب 2 سایت هایی با محتوای تولید شده توسط کاربر هستند. لینک ها در این سایت ها، وب2 نام دارند.در حال حاضر گوگل لینک های وب 2 را دوست دارد و به آنها اهمیت می دهد

مفهوم سایت های WEB 2.0 و بک لینک web 2 اولین بار توسط تیم اوریلی و دیل داورتی  Tim O’Reilly and Dale Dougherty در سایت 2004 توسعه یافت هرچند قبل از آن ها توسط فردی به نام Darcy DiNucci در سال 1999 این گونه سایت ها معرفی شده بود.

کاربران در اینگونه سایت ها می توانند مطالب خود را به اشتراک گذاشته و توسعه دهند و با یکدیگر در محیط وب تبادل اطلاعات و داده داشته باشند.

یکی از این سایت ها به طور مثال وردپرس است که همانطور که می دانید هزاران کد نویس و طراح وب به طور رایگان در حال نشرو گسترش مطالب، قالب ها و افزونها هستند.

وبسایتهای زیادی وجود دارند که وبلاگ نویسی رایگان مانند blogger، wordpress.org، webly و بسیاری دیگر را فراهم می کند. در این وب سایت ها شما می توانید وبلاگ خود را ایجاد کنید. وبلاگ های ایجاد شده همان وب 2.0 است که با شروع وبلاگ نویسی می توانید یک لینک دائمی ایجاد کنید. اما اینکه در چه وب سایت هایی و به چه صورت این لینک ها ثبت گردند مهم و نیازمند آشنایی با این امر است.

در ثبت بک لینک به صورت وب 2 لینک وبسایت مورد نظر به صورت آنچر تکست بر روی کلمه کلیدی مورد نظر در محتوی مقاله درج می شود از برترین خصوصیات این نوع لینک دهی این است که می توان در برخی از سایت های وب 2 برای این امر متن مقاله تخصصی و مرتبط با موضوع بک لینک تهیه کرد که هر مقاله در صفحه ایی جداگانه با ساب دامنه مخصوص به خود روی دامنه اصلی مورد نظر ثبت می گردد، در بک لینک وب 2.0 تمام لینک های مقالات از همان ابتدا دامین اتوریتی بالایی دارند.

https://marketlike.wordpress.com/

بک لینک های web2 از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار بوده وبهبود موثری در سئو خواهندداشتدر زیر برخی از سایت های وب 2 که امکان درج محتوا به صورت رایگان را به کاربران می دهند آورده شده و همانطوریکه مشاهده می شود سایت های معروفی همچون فیس بوک، تویتر، وردپرس و … جزو اینگونه سایت ها می باشند.

تیم مارکت لایک با استفاده از تجربه و تخصص خود این خدمات را نیرهمچون گذشته با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار داده است.

 

تهیه و تنظیم:

گروه مارکت لایک

ویکی بک لینک چیست و چه مزایایی دارد؟

ویکی بک لینک چیست و چه مزایایی دارد؟

ویکی بک لینک، نوعی دیگر از بک لینک های دائمی مانند کامنت بک لینک، پروفایل بک لینک، edu و Gov بک لینک است که ویژگی های متفاوتی نسبت به سایرین دارد.

ویکی بک لینک بک لینکی است که در سایت های ویکی مشابه ویکی پدیا ایجاد شوند، اکثر سایت های ویکی بک لینک ها را به صورت تنها نوفالو می پذیرند و در برخی هم امکان درج بک لینک ها به صورت دو فالوو وجود دارد.

ویکی بک لینک

درست است که بک لینک های نوفالو به طور مستقیم بر روی اتوریتی دامنه و سایت تاثیر نمی گذارند اما سئو و میزان اعتبار سایت را بهبود می بخشند لازم به ذکر است که در تهیه بک لینک برای وب سایت نباید تنها بک لینک های دوفالوو تهیه کرد چرا که از نظر سئو امتیاز منفی به حساب می آید و باید همیشه در کنار بک لینک های دوفالوو از بک لینک های نوفالوو نیز استفاده نمود.

ویکی بک لینک یکی از بهترین نوع این بک لینک هاست که می تواند تنوع زیادی از کلمات کلیدی را در قالب یک پکیج کوچک در خود جای دهد و همچنین برای وب سایت هایی که گستره فعالیت آنها زیاد است نیز مفید باشد. در این روش لینک مورد نظر به صورت آنچرتکست با کلمه کلیدی مورد نظر در محتوای مقاله تایید شده قرار می گیرد که یکی از خوبی های آن امکان درج دو یا سه کلمه کلیدی در محتوای هر مقاله است.

خرید ویکی بک لینک

برای اثر گذاری مطلوب از صفحات سایت های ویکی با پیج رنک و پیج اتوریتی های بالا استفاده می شود تا ارزش و اعتبار بک لینک ها بالا باشد.

ویکی بک لینک در کشور ما همانند سوشیال سیگنال بحثی جدید و نا آشناست و انجام آن نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد از این رو تیم مارکت لایک همانند گذشته با تجربه بالا و بررسی های فراوان پکیج های متنوعی را برای ارائه این خدمت مهم به کاربران عزیز و وبمستران هوشمند آماده و ارائه کرده است.

 

خرید ویکی بک لینک 

 

تهیه و تنظیم:

گروه مارکت لایک

 

 
سوشیال سیگنال چیست؟

سوشیال سیگنال چیست؟

در سال 2017 سوشیال سیگنال ها یا سیگنال شبکه های اجتماعی هفت فاکتور از بین 11 فاکتور اصلی در سئو مطرح شدند.

هر لینکی از صفحات سایت شما که در شبکه های اجتماعی منتشر شود در نقش بک لینک عمل میکند و نوعی سوشیال سیگنال خواهد بود. لایک فیسبوک یا گوگل پلاس برروی دامنه وب سایت، کامنت های فیسبوک و لایک صفحه در فیسبوک، ریتوییت در توییتر، شیر در لینکدین، گوگل، فیسبوک نیز سوشیال سیگنال میباشد.

البته بحث سوشیال سیگنال ها در کشور ما بحث جدیدی است و کاربران و مدیران وب سایت ها کمتر با اهمیت این فاکتور آشنایی دارند.

تاثیر این سیگنال ها زمانی بیشتر خواهد بود که به صورت یک طرفه باشند مانند تاثیر دریافت بک لینک یک طرفه از یک دامنه تا تبادل لینک با آن دامنه.

دارا بودن سیگنال از شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی در افزایش محبوبیت سایت در گوگل و در نتیجه افزایش ورودی از آن خواهد داشت. از دیدگاه سئو و بهینه سازی قراردادن لینک مستقیم به صفحات شما در شبکه های اجتماعی و ایجاد امکان به اشتراک گذاری مطالب میتواند نقش مهمی بر اعتبار سایت و بهبود رتبه شما در نتایج گوگل داشته باشد.
شبکه های اجتماعی از جمله گوگل پلاس و سیگنال های شبکه های اجتماعی از موثرترین عناصر در بهینه سازی سایت در گوگل شناخته می شوند. تاثیر شبکه های اجتماعی به خوبی در رتبه بندی سایتها در گوگل قابل مشاهده و لمس است. اگر چه گوگل پلاس نسبت به سایر شبکه ها به تازگی وارد بازار شبکه های اجتماعی شده است اما از آنجایی که این شبکه به وسیله ی خود گوگل تاسیس شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

گروه مارکت لایک با توجه به تجربه 3 ساله خود در زمینه خدمات افزایش لایک و فالوور توانسته خدمات مهم و با ارزش را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار کاربران و وبمستران عزیز قرار دهد.

 

جهت مشاهده پکیج های سوشیال سیگنال کلیک کنید.

 

تهیه و تنظیم:

گروه مارکت لایک

Here is a collection of places you can buy bitcoin online right now.

بک لینک کامنت چیست؟

بک لینک کامنت چیست؟

بک لینک کامنت چیست و چه تاثیری در رتبه وب سایت دارد؟

چطور و چگونه بک لینک های مناسب را شناسایی کنیم؟

اول باید بدانیم که کامنت چیست؟

وبلاگ یک صفحه وب می باشد که معمولاً به صورت کوتاه و خلاصه تهیه می شود و مطالب اغلب به ترتیب زمانی که منتشر شده اند، مرتب می شوند. محتوا و اهداف هر یک از وبلاگها به طور گسترده ای متفاوت است. از لینک ها و نظرات درباره سایر وب سایت ها گرفته، تا اخبار درباره شرکت ها و اشخاص، ایده های مختلف درباره مسائل روز، خاطرات روزانه، شعر و ادبیات، عکس و موزیک، نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری، خبرهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی و حتی مسائل تخیلی جزئی از محتوای وبلاگ ها را تشکیل می دهد. در این میان قسمت نظرات یا کامنت وبلاگها از جذاب ترین قسمت های آن محسوب می گردد! 

کامنت یک کلمه انگلیسی به معنای توضیح یا تعبیر می باشد و در حقیقت به عنوان تفسیر چیزی در نظر گرفته می شود و بودن یا نبودن آن تأثیری بر آن مطلب ندارد. کامنت در واقع نوعی اظهار نظر است که به طور معمول در پایین هر لینک یا مطلبی به صورت یک فرم با قابلیت ارسال مطلب در سایتها و وبلاگ ها مشاهده می شودوبلاگ یک صفحه وب می باشد که معمولاً به صورت کوتاه و خلاصه تهیه می شود و مطالب اغلب به ترتیب زمانی که منتشر شده اند، مرتب می شوند. محتوا و اهداف هر یک از وبلاگها به طور گسترده ای متفاوت است. مخاطبان هر وبلاگ یا سایتی با استفاده از این قسمت قادرند تا نظرات و تفاسیر شخصی خود را در مورد مطلب مشاهده شده ارسال نمایند. به عبارت دیگر یکی از مهمترین مزایای وبلاگ، امکان گذاشتن کامنت است که طی آن بینندگان وبلاگ قادر هستند که نظرات خود را پیرامون مطلبی که نویسنده وبلاگ نوشته، در پای مطلب اضافه کنند. همچنین سایر خوانندگان میتوانند نظرات خود را در مورد نظر سایر کسانی که نظری ارسال کرده اند نیز بنویسند. ارسال نظر یا کامنت از طریق فرمی صورت می گیرد که در قسمتی از آن گزینه ای به طور معمول برای معرفی وبلاگ یا سایت نظر دهنده اختصاص داده شده است که پس از نمایش کامنت ارسالی آدرس وبلاگ یا سایت به صورت لینک قابل مشاهده است. یکی از راه‌هایی که معمولاً وبلاگنویسان یا دارندگان سایتها برای ارتباط برقرار کردن با دیگران یا تبلیغ سایت و وبلاگ خود انتخاب می‌کنند، گذاشتن کامنت و دادن لینک است. که اصطلاحا به آن بک لینک کامنت گفته می شود این روش نه تنها گونه ای تبلیغ به حساب می آید بلکه می تواند در ارتقای سایت و وبلاگ در موتورهای جستجو مؤثر باشد. 

اما این بک لینک کامنت ها چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

ابتدا اینکه کامنت ها باید مرتبط با موضوع مقاله یا نوشته باشند حتی می توانند به نوعی تعریف از نوع مقاله، محتوای آن یا دادن انتقاد یا نظر در رابطه با آن باشند.

سایت هایی که در آنها بک لینک کامنت درج می شود باید حداقل دارای پیج اتوریتی بالای 20 باشند.

بهتر است برای این کار سایت های پر بازدید و با رتبه الکسای بالا انتخاب گردند.

درج بک لینک ها در سایت های معتبر و ماندگار باشد، سایت ها و یا وبلاگ هایی که مرتبا به روز می شوند.

چنانچه بک لینک ها به این صورت باشند کمک زیادی به افزایش رتبه سایت و بازدید آن خواهند کرد.

حال مفتخریم اعلام کنیم که تیم مارکت لایک با همکاری دو تیم دیگر در خارج از کشور اقدام به ارائه پکیج های با کیفیت و ارزان قیمت کامنت بک لینک و پروفایل بک لینک به هموطنان گرامی نموده است امید است که با عرضه این مهم توانسته باشیم همانند گذشته خدمات مفیدی به وب مسترهای عزیز ارائه نماییم.

جهت مشاهده پکیج ها روی لینک زیر کلیک نمایید.

خرید کامنت بک لینک

 

 

در سال 2016 اخلاق گوگل چگونه است؟

در سال 2016 اخلاق گوگل چگونه است؟

محتوای سایت اصلی ترین کانون توجه گوگل

سئو برای گوگل

هیچ کس نمی تواند انکار کند که سال  ۲۰۱۵ سالی پر از تغییرات بزرگ و هیجان انگیز و در حقیقت از فرش به عرش رسیدن برای سئوبود و زمانی که هنوز خاک روی این تغییرات ننشسته، ما منتظر تغییرهای سال جدید میلادی هستیم.

حال که توپ جادویی پیشگویی وجود ندارد ما می توانیم از کسانیکه تغییرات اساسی و مهم را تجربه و اندازه گیری کرده اند بهره ببریم. امسال به نظر می رسد سالی باشد که به تکامل روش ها و روند ها در زمینه سئو بینجامد.

در ادامه به بررسی بعضی از روش ها که در ۱۲ ماه رو به رو مربوط به سئو میشود میپردازیم.

سئو برای موبایل


حقیقت موبایل

چند بار شنیده اید موبایل در جستجوی اینترنتی از رایانه پیشی گرفته است؟ اینکه آیا این اتفاق افتاده و یا در شرف اتفاق است هنوز جنبه مهم استراتژی سئو موبایل غیر قابل فهم است. حال گوگل تاکید بیشتری در تجربه استفاده کنندگان موبایل دارد. در واقع به هم پیوسته کردن آسان کار کردن موبایل به الگوریتم رتبه بندی جستجوی آن. در ماه اکتبر گزارش استفاده از موبایل به ابزار گوگل وبمستر اضافه شد. سال گذشته گوگل بطور اختصاصی استفاده از یک برچسب بنام mobile friendly در نتیجه جستجوی موبایل را آغاز کرده. به بیان کوتاهتر اگر شما تلاشی برای ارتقا تجربه موبایلی خود نکرده اید بهتر است هرچه زودتر شروع کنید.

سئوی محتوا

سئو محتوا مستقل میشود

اگه یادتون باشه در مورد محتوا و اینکه محتوا مهمترین بخش سئو و رتبه سایت در گوگل است، خیلی صحبت کردیم. حالا در سال ۲۰۱۶ پیش بینی میشه که این موضوع فوق العاده مهمتر بشه و حتی در سازمان ها واحدی مخصوص به این موضوع اختصاص داده بشه!

 

رشد تکنیکی سئو

پارامترهای تکنیکی و تاکتیکی سئو از همیشه مهمتر شده اند مخصوصا از زمانیکه بعضی از زاویه های تکنیکی جدید سئو از آنچه وبمسترها فکر میکنند اهمیتی برای خریدار ایجاد نمیکنند٬ اهمیت خاصی پیدا کرده اند. تحلیل گر روش ها و روندهای گوگل وبمستر، آقای پیر فره از مثال HTTPS استفاده کرده تا این مسئله بهتر مشخص شود. تعداد زیادی از استفاده کنندگان اینترنت نمیدانند که HTTPS چیست و چه تفاوتی با HTTP دارد و چگونه میتواند باعث بهبود استراتژی سئو شود.

 

جریمه های ناگوار

این چیزی است که کسی مایل به شنیدن آن نیست اما نیاز است که همه آن را بشنوند : یک سئو بد بیشتر به تجارت شما ضرر میرساند تا به اندازه ای که یک سئو خوب به شما کمک میکند!

یک سئو منفی چیز جدیدی نیست اما هر سئو کار حرفه ای و یا بازاریاب باید خود را با آن آشنا کند. جان مولر از مسئولان گوگل اینطور میگوید که یک عملیات کامل مدت ۹ ماه طول میکشد که گوگل یک فایل رد شده را از یک جریمه بازیابی کند که انصافا این زمان زیادی است. پس مراقب سایت خود در برایر سئو کلاه سیاه باشید.

سئو مارکتینگ

پذیرفتن و دربرگرفتن فیسبوک و توییتر

بطور حتمی گوگل پلاس زنده و خوب است اما با تلاش های صورت گرفته قوی هنوز آن میزان محبوبیت را مانند دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و تویتر میان کاربران ندارد و میتوان انتظار داشت که گوگل تمرکز بیشتری در فعالیت های شبکه های اجتماعی بزرگ کند.

 

کار صحیح را انجام دهید

راه موفقیت در سئو در سال ۲۰۱۶ این است که کار درست را برای نتایج درست انجام دهید. برای مثال یک وبلاگ را فقط برای اینکه فکر میکنید مجبور هستید منتشر نکنید. یک بلاگ را انتشار دهید چون شما میخواهید چیزی را بگویید و یا به حضار و شنوندگان پیشنهاد دهید. این بسیار مهم است که زمان خود را در دوری از اشتباهات هزینه آور و جریمه ها صرف کنید که این چیز ها در گذر زمان مشکل تر و مشکل تر میشود.

 

گردآوری: مارکت لایک

منبع: گوگل، 3eo.ir

 

24 نکته در افزایش رتبه سایت در گوگل

24 نکته در افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه در گوگل 

آشنایی و معرفی 24 نکته مهم و اساسی در افزایش رتبه سایت در گوگل

همانگونه که اطلاع دارید راه اندازی یک سایت پر بازدید احتیاج به استفاده از منابع خاص و کلیدی و تخصص دارد اما در کنار هر شخص می تواند با مطالعه دقیق و استفاده از شیوه های درست به جای روش های منسوخ و قدیمی به تنهایی به افزایش رتبه و بهبود بازدید سایت خود بپردازد روش های موثر در افزایش رتبه سایت ممکن است کمی زمانبر و مشکل باشد و نتیجه مطلوب آن عملا باعث افزایش رنک سایت در گوگل شده و شما را به اهدافتان نزدیکتر می کند. در این مقاله در مارکت لایک به معرفی 24 نکته کلیدی و مهم در رسیدن به هدف مذکور می پردازیم

 

افزایش رتبه صفحات (page rank google) در گوگل در مجموع در افزایش رتبه سایت در موتور جستجوگر گوگل تاثیرگذار میباشد

۱- مطالب آن در رابطه با موضوع مورد جستجو
۲- موتورهاي جست و جو اهميت صفحات وب را بر اساس ميزان لینک به آن طبقه بندي مي کنند . البته باید بدانید گوگل به لینک های درست و بدون تقلب شما که حاصل سیستم های تبادل لینک یا لینک ساز غیر مرتبط نیستند اهمیت می دهد.
۳- چنانچه لینک بيشتري در ساير پايگاه ها ثبت کنيد رتبه بالاتري کسب خواهيد کرد .
۴- تبادل لینک بين سايت هاي هم خانواده يعني سايت هايي که موضوع مشابهي دارند ، موجب افزايش رتبه در موتورهاي جست و جو خواهد شد .
۵- شرکت در بحث هاي رايج در تالارهاي بحث و تبادل نظر ، گفتمان و يا گفت و گو و درج لینک در محل امضا يا در متن بحث به افزايش رتبه شما موتورهاي جست و جو کمک موثري خواهد نمود.

 

۱ – رعایت استاندارد در طراحی سایت

رعایت استاندارد در طراحی سایت و یا رعایت اصول بهینه سازی سایت (سئو) یکی از مهمترین نکات و ابزار در گارانتی نمودن افزایش رتبه صفحات و در نتیجه افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر میباشد . اصول طراحی وب برای جستجوی بهتر در موتورهای جستجوگر در مقالات آینده سازین منتشر میشود.

۲ – دقت در نوشتن برچسب هاي متا ( متاتگ )


ابتدا باید بگوییم متا تگ چيست؟

زمانيكه يك موتور جستجو صفحه شما را پيدا مي كند. بايد آن را فهرست كند ( آن را به بانك اطلاعاتي قابل جستجوي خود اضافه كند ) البته همراه با اطلاعاتي از سايت شما. اكنون موتورهاي جستجوي زيادي از برچسبهاي<META> استفاده مي كنند. كه به شما اجازه مي دهد كلمات كليدي و توصيف صفحه خود را در آن قرار دهيد اين به شما كنترل بيشتر مي دهد تا صفحه شما در طول يك جستجو چگونه نمايش داده شود و اغلب باعث ترافيك بيشتر به سايت شما مي شود.

بر چسبهاي <META> براي چند هدف مختلف مي توانند مورد استفاده قرار گيرند معمولاً شما بايد برچسبهاي<META> را در برچسبهاي <HEAD> در شروع صفجه خود قرار دهيد. براي بهبود بخشيدن به نتايج موتور جستجو ما از دو  نشان مخصوص استفاده مي كنيم كه در زير مشاهده مي كنيد.

<meta name="description" content="توضيحات مربوط به صفحه در اينجا قرار مي گيرند">

زمانيكه يك كاربرد در حال جستجو با موتور جستجويي كه از برچسبهاي متا و كلمات كليدي پشتيباني مي كند مي باشد اگر از كلمات كليدي يا برچسبهاي متاي موجود در سايت شما به عنوان عبارات مورد جستجو استفاده كند ممكن است سايت شما با آن تيتر در ليست ظاهر شود و در زير اين تيتر مقداري يا تمام كلماتي كه شما در توصيف صفحه خود در برچسبهاي متا قرار داده ايد قرار گيرد بهتر است كه توصيف صفحه داراي بيش از 200 كاراكتر (حروف و ..) نباشد.

مثالی از برچسب متا:


<meta name="description" content="آموزش روش های افزایش بازدید سایت در مارکت لایک">

 

برچسبهاي متا در صفحه وب قابل ديدن نيستند مگر اينكه خود كاربر بخواهد آنها را ببيند.


چنانچه طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا همان نرم افزار طراحی وب سایت استاندارد انجام شده باشد هر بخش که دارای محتوای متن و تصویری است بطور معمول دارای برچسب های موضوعی ، عنوان و متاتگ ها میباشد که دقیقا بایستی با جداسازی از طریق ، یا ; یا حتی (واژه) حداکثر تا 20 یا 30 کلمه وارد شود و صد البته که وارد نمودن عنوان و متاتگ ها دارای اصول خاصی میباشد .

توجه ! نکته مهم در بهبود رتبه سایت !

به هیچ عنوان متاتگ ها یا عنوان صفحات را در صفحاتی که برای کاربران قابل دید میباشد وارد نکنید. وارد نمودن متاتگ ها یا حتی عناوین و همچنین بزرگ نوشتن کلمات کلیدی و لینکدار نمودن به صفحات بدون ربط ،تنها موجب ایجاد مزاحمت برای بازدیدکننده سایت خواهد شد . لازم به توضیح است رعایت اصول طراحی گرافیکی صفحات و هماهنگی و یکپارچه بودن فونت و سایر متن و محتوای صفحات برای بازدیدکنندگان اهمیت دارد و شرکت های طراحی سایت ، کارشناسان سئو و سایت هاییکه مقالات فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش مقالات طراحی وب منتشر میکنند به کاربران اینترنتی توصیه میکنند  از سایت هاییکه قوانین و شرایط بهینه سازی وب (سئو) را رعایت نکرده اند به هیچ عنوان اعتماد نکنند.

جستجوی نامرتبط با واژه ، مشاهده کیبورد ها ، عناوین و مشاهده صفحه ای بدون رعایت زیبائی و هماهنگی میان سایز و فونت و حتی رنگ نوشته ها بزرگترین اشتباهاتی است که بزودی از فهرست نتیجه جستجوی کاربران در گوگل حذف و احتمالا حتی اگر این استاندارد ها را رعایت کنند خیلی مشکل بتوانند مجددا درخواست بازبینی به موتورهای جستجوگر ارسال کنند.

آموزش سئو

۳- بهینه سازی سایت ( سئو ) برای موتورهای جستجوگر

بهینه سازی سایت یا همان (سئو) ،ویرایش ها و اصلاحاتی است که پس از طراحی سایت و وارد نمودن محتوا توسط یک متخصص افزایش رتبه انجام میشود .  استاندارد های سئو کاملا مشخص بوده و روش بهینه سازی سایت استاندارد هایی است که از طرف موتور جستجوگر بطور مثال گوگل اعلام میگردد . قوانین و مقررات بهینه سازی ممکن است از طرف موتور جستجوگر تغییر کند .

۴- تاثیر نام صفحات و عنوان صفحات در افزایش رتبه سایت

موتورهای جستجوگر حساسیت زیادی به نام صفحات و مطالب و عنوان و توضیحات صفحات دارند . در نام گذاری و وارد نمودن عنوان و توضیحات صفحات دقت بیشتری داشته باشید . نام مستعار صفحات خود را کوتاه و مربوط به صفحه انتخاب کنید . نام و توضیحات هر صفحه بایستی با کاراکترهای خاصی از هم جدا شود . حداکثر تعداد کاراکترهایی که میتوانید در نام صفحه و عنوان صفحه و واژه های کلیدی استفاده کنید مشخص است و از نوشتن متن طولانی در نام صفحات و عنوان و توضیحات صفحه پرهیز کنید ، چراکه نتیجه معکوس میدهد.


۵- کلمات کلیدی نقش کمی در افزایش رتبه سایت  ایفا میکنند

بر خلاف آنچه تا کنون نسبت به تاثیر کلمات کلیدی برای جستجوی صفحه و سایت در موتورهای جستجوگر شنیده اید ، باید بدانید واژه های کلیدی صفحات نه تنها تاثیر بسیار کمتری نسبت به سایر عوامل برای افزایش رتبه و رنک سایت دارند ، بلکه وارد نمودن کلمات کلیدی بدون ارتباط به محتوای صفحات میتواند بهانه ای برای کاهش رتبه و یا حذف صفحه یا سایت از فهرست نتایج جستجو به موتورهای جستجوگر بدهد.

۶- افزایش رتبه مقاله در موتورهای جستجوگر

چنانچه مقاله اي مي نويسيد و مايليد که مقاله شما در نتايج جستجو قرار گيرد بهتر است آن را در يک صفحه مجزا قرار دهيد و در در قسمت نام صفحه عنوان مقاله را بنويسيد (page title) ، افزایش رتبه (رنک) اخبار و مقالات وابسته به رعایت استقلال عنوان و محتوای در تولید مقاله یا اخبار میباشد .

7- لینک به مقالات ، صفحات و محتوای سایت

بهتر است در سايت خود به مقالات و مطالب خود چند بار لینک بدهيد ، براي مثال مي توانيد عناوين مقالات سايت خود را درج کنيد و خلاصه مقاله را در صفحه اي ديگر و متن کامل آن را در يک صفحه مجزا قرار دهيد و يا اينکه در همان صفحه اي که متن کامل مقاله را قرار مي دهيد به عنوان مقاله لینک همان صفحه را بدهيد .

۸- برسی کل محتوای یک صفحه توسط موتورهای جستجوگر

موتورهاي جست و جو صفحات شما را از بالا به پائين جست و جو مي کنند براي همين است که عنوان صفحات ، توضيحات و کلمات کليدي اهيمت دارند . چنانچه بتوانيد با حذف جدول ها و تصاوير مطالب خود را در قسمت هاي بالاتري از صفحه قرار دهيد شانس شما در موتورهاي جست و جو بالا خواهد رفت و در ضمن در حين نمايش نتايج جست و جو بخشي از مطالب شما براي بازديد کننده نمايان خواهد شد و او مي تواند بفهمد که آيا مقاله شما با موضوع مورد نظر او مرتبط است يا خير .

۹- زمان بروز رسانی و مشاهده نتیجه بهینه سازی در موتورهای جستجوگر

چنانچه سايت شما رتبه اي در موتورهاي جست و جو ندارد زياد هم عجله نکنيد زيرا تا زمان رسيدگي موتورهاي جست و جو مانند گوگل زمان زيادي داريد ، چون ممکن است سايت شما هر ماه يک بار مورد بازبيني موتورهاي جست و جو قرار گيرد و عملکرد يک ماهه شما در بالابردن رتبه شما در موتورهاي جست و جو تعيين کننده خواهد بود .

زمان واقعی برای مشاهده نتیجه (سئو) در موتورهای جستجوگر !

زمان در مشاهده نتیجه بهینه سازی سایت متغیر است . هر چقدر رنک سایت شما به خاطر بازدیدکنندگان و فعالیت های گذشته شما بالاتر باشد مسلما نتیجه بهینه سازی و طراحی صفحه جدید یا مقاله و خبر زودتر در دسترس کاربران در نتایج جستجو قرار میگیرد و اگر سایت شما به تازگی راه اندازی شده باشد و بازدیدکننده کمتر و رنک کمتری داشته باشد ،زمان بیشتری برای دریافت رتبه و امتیاز صرف میشود تا نتیجه فعالیت های اخیر خود را در راستای بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگر مشاهده کنید.

گوگل آنالیز با مارکت لایک

۱۰- مطالعه بیشتر و استفاده از ابزار آنالیز ،گزارشگیری و . .  ویژه وبمسترها مانند گوگل وبمستر، پینگ وب مستر و …

ابزارهاي مورد نياز وب مسترها ، مقالات آموزشي و کتاب هاي الکترونيک در کسب رتبه در موتورهاي جست و جو موثر خواهند بود زيرا تجربه ثابت کرده است که ارائه دهندگان خدمات رايگان بدون هيچ زحمتي توسط ديگران تبليغ مي شوند . تکنیک های سئو ؛ بازاریابی اینترنتی و روش های تبلیغات اینترنتی هر روز در حال تغییر هستند ؛ پس برای افزایش رتبه سایت خود بایستی وبمسترها اطلاعات خود را بروز کنند . آشنایی با جدیدترین تکنیک های بهینه سازی سایت و همچنین جدیدترین روشهای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی بصورت ترجمه شده و مطابق با نیاز وب سایت های ایرانی در پورتال سازین بخش آموزشی منتشر میشود .

۱۱- ارسال مقالات با کپی رایت شما و همچنین ذکر درست منبع مقاله

شما مي توانيد با ارسال مقالات خود براي ساير سايت ها و وبلاگ ها لینک خود را در بالا يا پائين مطالب خود قرار دهيد و خود را با اين روش به عنوان منبع مقاله مطرح نمائيد. هر چقدر سایت ها ، دایرکتوری ها ، شبکه های اجتماعی دارای رنک و رتبه بهتری باشند مسلما مقاله و محتوایی که ارسال نموده اید دارای رنک و امتیاز بهتری خواهد بود.

۱۲- ثبت دامین های مرتبط با واژه های کلیدی و دامین های خاص و جدید

ثبت دامین مرتبط با موضوع سایت و فعالیت شما میتواند به افزایش رنکینگ و رتبه سایت در موتورهای جستجوگر کمک کند. اولین قدم برای بررسی یک سایت و افزایش رنکینگ و رتبه سایت کنترل معنا و تایپ دامنه وب سایت شما میباشد .

وقتی چند دامنه مرتبط با محصول یا خدمت خود انتخاب و به ثبت برسانید مسلما این در افزایش رتبه و رنک سایت کمک میکند . دقت کنید ثبت دامین فارسی خود را در شرکت های معتبر هاستینگ انجام دهید و حتما در ثبت دامنه ir. یا ثبت دامین فارسی یا سایر دامین ها به نام شرکت یا مدیرعامل و صاحب اصلی دامین ها انجام شود تا بعدا از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری شود .

ثبت دامین و خرید هاست و طراحی صفحه HTML و یا حتی پارک دامین بر روی دامنه اصلی

ثبت دامین فارسی یا ثبت دامین CO یا دامین های جدیدی مانند ثبت دامین IN یا ثبت دامین ASIA به شما کمک میکند تا رتبه و بازدید سایت خود را افزایش دهید. حال اگر برای دامنه ای که ثبت کرده اید یک صفحه html طراحی کنید که در این صفحه متاتگ های تخصصی مرتبط با دامین بکار رفته باشد ، عملا خود این دامنه بصورت تخصصی در ارتباط با واژه های مرتبط و مستقیم رنک و رتبه به دست می آورد .

اگر در طراحی صفحه اچ تی ام ال لینک هایی بکار رود که این لینک ها به صفحات مرتبط در سایت اصلی لینک شود ، عملا سایت مرکزی شما بصورت یک سیستم یکپارچه در میاید . یعنی چند وب سایت دارید که همه لینک های این سایت ها به وب سایت شما لینک شده و مسلما اینکار موجب افزایش بازدید سایت و افزایش رتبه سایت اصلی شما خواهد شد . در این رابطه بهتر است با یک شرکت طراحی وب سایت مشورت کنید .

۱۳- ارائه برخی سرویس های خاص به کاربران سایت

حتما رنکینگ بهترین سایت های ایران و بهترین سایت های جهان را در سایت alexa.com دیده یا شنیده اید . با کمی دقت متوجه میشوید اغلب سایت هاییکه در یک کشور جز 100 سایت برتر آن کشور معرفی شده اند سایت هایی هستند که سرویس هایی خاص به مشتریان خود میدهند .

مثلا راه اندازی سیستم گفتگوی آنلاین ، راه اندازی فروشگاه اینترنتی بر روی سابدومین یا دومین اصلی ، راه اندازی سیستم نظرسنجی یا قرعه کشی و یا حتی سرویس شارژ سیم کارت ، پرداخت الکترونیک و یا طراحی نرم افزارهای خاص با ایده هایی جدید مرتبط با خدمات فروش یا پس از فروش محصولات و خدمات شما موجب مراجعه دائمی کاربران به سایت شما و افزایش بازدیدکنندگان و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر خواهد شد .

مثال :


وب سایت روزاندیش www.ruzandish.com  در کنار خدماتی که به مشتریان می دهد با قراردادن نرم افزار و بازی های موبایل در وب سایت با لینک دانلود مستقیم توسط آدرس www.dl.ruzandish.com سعی در گسترش خدمات خود به مشتریانش دارد و یا فروشگاه اینترنتی کارت شارژ ایرانسل ؛ کارت شارژ رایتل ؛ کارت شارژ تالیا و کارت شارژ همراه اول یکی از دیگر خدمات روزاندیش است که تحت عنوان فروشگاه آنلاین شارژ روز اندیش با آدرس : http://charge.ruzandish.com  فعالیت میکند . این فروشگاه اینترنتی کارت شارژ با فروش آنلاین کارت شارژ های اینترنتی موجب سهولت در تهیه شارژ موبایل برای کاربران و مشترکان وب سایت روز اندیش شده است .

اس ام اس با مارکت لایک

۱۴- ارسال ایمیل تبلیغاتی ، ارسال پیامک تبلیغاتی، ارسال پیام انبوه تلگرام،وایبر، لاین و ...

به شما توصيه مي کنم تا از طريق ايميل با مديران سايت ها در تماس باشيد و در خواست خود را براي درج لینکتان در سايت هاي مختلف مطرح نمائيد . ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی ( ابزار هوشمند ارسال ایمیل انبوه) و ارسال پیامک تبلیغاتی سراسری از جمله ابزاری محسوب میشود که تا 10 برابر هزینه کمتر و تا 100 برابر کارائی بیشتری در افزایش بازدید سایت خواهد داشت .

۱۵- ثبت سایت در سایت ها و دایرکتوری های مجهز به سرویس ثبت لینک و لینکستان 

لینک خود را در سايت هايي که قسمت ثبت لینک دارند حتما ثبت کنيد . سایت هایی که بخش مربوط به معرفی لینک و تفکیک صنفی دارند و به نوعی دایرکتوری های اصناف و مشاغل از دیگر امکاناتی است که در اینترنت به عنوان یک پتانسیل محسوب میشود .

۱۶- ثبت آگهی و سفارش تبلیغات اینترنتی در گوگل یا سایر سایت های دارای رنک بالا 

قرار نیست تمام تنظیمات و سرویس ها در اینترنت رایگان باشد . ثبت آگهی رایگان و ثبت سایت رایگان و لینک رایگان خوب است ولی دقت کنید اگر کسب و کارتان و سبقت از رقبا برای شما یک تصمیم مهم محسوب میشود پس همانند بودجه ای که تا دیروز برای تبلیغات کسب و کارتان در نظر گرفته اید ، بودجه ای برای ثبت آگهی و تبلیغات در سایت های با رنک و رتبه بالا در نظر بگیرید .

۱۷- معرفی سایت بر روی سربرگ،کاتالوگ،کتاب و پوسترها 

وب سایت ها همان محل فیزیکی کسب و کارتان محسوب میشود. یک روزنامه ، شرکت ، کارخانه،نقاش،بازیگر،باشگاه ورزشی،رستوران . . غیره دارای دکوراسیون،موقعیت فیزیکی ، پرسنل، تلفن ، فاکس میباشد . وب سایت شما به جز محتوای مفید و تصاویر زیبا باید در کلیه تبلیغات و پوسترها و کاتالوگ ها به مشتریان مستقیم یا همکاران شما معرفی شود .

۱۸ – ایجاد و استفاده صحیح و استاندارد از پست الکترونیک سایت

ایجاد آدرس های ایمیل برای پرسنل و همچنین ایمیل برای واحد های متفاوت شرکت یا سازمان خود به همراه رسید دریافت ایمیل به افزایش بازدید و افزایش رنک سایت کمک میکند. آدرس های ایمیل برای هر بخش بصورت اختصاصی ایجاد نموده و برای هر بخش رسید دریافت ایمیل (لینکدار و عکس دار) ایجاد نمایید.

مخاطبان و کاربران وقتی به آدرس های ایمیل شما متن و پیامی را ارسال کنند بلافاصله بصورت خودکار رسید ایمیل ایجاد شده را دریافت و در صورتیکه طراحی رسید ایمیل از نظر متن و لینک بدرستی انجام شده باشد احتمالا برای برطرف نمودن کنجکاوی و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک های رسید ایمیل کلیک خواهند کرد . 

نکته مهم !

وبلاگ ، فیس بوک , اینستگرام ,  و . .  یا وب سایت کدام بهتر است !

ابزار انتشار اطلاعات مانند فیس بوک ، وبلاگ ، یوتیوپ ، توییتر و . . سایر شبکه های اجتماعی و ابزار انتشار اطلاعات رایگان برای دانشجویان ، نوجوانان و جوانان و حتی کاربران مبتدی مناسب است ولی وقتی پای یک هنرمند معروف ، چهره سیاسی و یا شرکت یا موسسه در میان باشد مسلما راه اندازی سایت شخصی ، شرکتی و یا سازمانی را نمیتوان با این سرویس ها مقایسه نمود . تاثیرگذاری یک وب سایت اختصاصی طراحی شده و یا حتی یک وب سایت برای استفاده فقط ایمیل اختصاصی نسبت به وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی قابل مقایسه نیست .  بهتر است برای آگاهی بیشتر در مورد مزایا ، معایب و ابزار و امکانات و همچنین اشتباهاتی که گاها به دلیل عدم آگاهی افراد روی میدهد مقاله ی تخصصی را در پورتال سازین مطالعه نمایید .

چند نکته در ارتباط با راه اندازی سایت اختصاصی  » مختصر و مفید !

کلاس استفاده از سایت (دامین+هاستینگ+طراحی سایت) با کلاس استفاده از فیس بوک ، یوتیوپ ، وبلاگ و استفاده از ایمیل یاهو ، گوگل ، . . کاملا متفاوت است . مخاطبان و کاربران شما میدانند برای وب سایت شما هزینه شده است و هر چقدر از مزایا و امکانات وب سایت استفاده بهتری کنید مجموعه کسب و کار ،پرسنل و حتی خود شما کلاس کاری بالاتری خواهید داشت .

۱۹ – برای افزایش رتبه سایت و افزایش بازدیدکننده از لینک های دروغین استفاده نکنید.

رتبه شما با بالا رفتن تعداد لینک هاي شما افزايش نمي يابد بلکه رتبه شما زماني افزايش مي يابد که تعداد نمايش سايت شما در نتايج جست و جو افزايش يابد و مخاطبان بر روي لینک شما در موتورهاي جست و جو کليک نمايند . براي فهم بهتر يک مثال مي زنم : شما مطلبي در سايت خود تحت عنوان ” آموزش هک ” داريد . چنانچه کسي در گوگل و … اين عنوان را جست و جو کند و سايت شمارا مرتبط با اين عنوان بيابد و بر روي آن کليک کند سايت شما در جست و جوي اين عنوان رتبه بالاتري خواهد داشت . البته اگر تعداد زيادي مخاطب از اين طريق به سايت شما برسند . 

 

" محتوای دروغین و فریب دهنده ضد تبلیغ است "

 

استفاده از واژه های نامرتبط به محتوای سایت و یا استفاده از لینک های تو در تو برای افزایش لینک و بازدید های کاذب ممکن است در ابتدا موجب افزایش بازدید و سپس افزایش رتبه شود ولی بلافاصله پس از آگاهی موتور جستجوگر از فهرست نتایج جستجو خارج خواهید شد و احتمالا برای بازگشت به رتبه و امتیاز قبلی سایت باید از صفر شروع کنید .


موتورهای جستجوگر نسبت به دقت در جستجو ، سرعت در جستجو و در آخر نتایج صحیح جستجو و ابزار و امکانات برای جستجوی تخصصی تر محتوای متن ، تصویر و ویدئو رتبه بندی میشوند . بهترین موتورهای جستجوگر جهان در یک رقابت فشرده با یکدیگر قصد جذب کاربران بیشتر را نسبت با یکدیگر دارند و در صورت مشاهده سایت تبلیغاتی ، سایت نا مرتبط با جستجو و سایت هاییکه از حیله برای افزایش رتبه و رنک استفاده نموده اند جهت جلب رضایت کاربران خود اینگونه سایت ها را از فهرست نتایج جستجو حذف خواهند کرد .

۲۰- پویا بودن وب سایت در افزایش بازدید سایت و افزایش رتبه سایت اهمیت دارد

رعایت اصول بهینه سازی ، بروز بودن محتوای سایت ، انتشار مقالات و اخبار جدید و تبادل لینک های جدید میبایست بصورت مداوم انجام شود . وقتی رتبه صفحه یا رتبه سایت شما افزایش میابد بایستی این رتبه را حفظ کنید . بسیاری از کسب و کار ها و اشخاص برای حفظ رتبه خود در نتیجه جستجوی برخی از کلمات مانند : خرید LCD یا خرید موبایل و .  . موارد دیگری ماهانه چند ده میلیون تومان هزینه میکنند ، چرا که سود بهینه سازی سایت و افزایش رتبه و رنک سایت خود را در موتورهای جستجوگر چشیده اند و برای حفظ رنک سایت خود با شرکت های طراحی سایت حرفه ای و یا کارشناسان حرفه ای سئو قراردادهای سالیانه تنظیم نموده اند.

۲۱- ip اختصاصي نقش مهمی در افزایش رتبه سایت شما بازی میکند 

هرچند ممکن است اجاره ip اختصاصي براي شما هزينه زيادي داشته باشد اما اين نکته مهم را متذکر مي شوم که جست و جو گرها از اين طريق شما را به عنوان يک پايگاه مستقل جستجو مي کنند و فرآيند جستجو براي جست و جو گر سريع تر و با ارزش تر خواهد بود . زيرا هنگامي که شما از يک ip اشتراکي استفاده مي کنيد موتور جست و جو گر شمارا از ميان ده ها سايت ديگري که با اين ip فعال هستند تفکيک مي کند و اهميت کمتري براي شما قائل خواهد بود .

خدمات میزبانی وب خود را از هر شرکت هاستینگی که دریافت میکنید میتوانید به شرکت هاست خود سفارش یک ip اختصاصی بدهید و در صورتیکه سرور اختصاصی یا سرور مجازی میزبان سایت شماست احتمالا این ip اختصاصی را قبلا دریافت نموده اید . 
 

22- فعالیت مستمر و مفید در شبکه های اجتماعی

امروزه تاثیر شبکه های اجتماعی مانند گوگل پلاس، فیس بوک، اینستاگرام و … برای وب مستران کاملا ملموس و مهم است.

سعی کنید در اکثر شبکه های اجتماعی صفحه ایی مخصوص به وب سایت خود ایجاد و در آن فعالیت و به جذب مخاطب بپردازید.

23- افزایش تعداد لایک های وب سایت و یا صفحات مهم مورد نظر ( افزایش گوگل پلاس وان)

پیش تر در مقاله گوگل پلاس وان چیست و چه کاربردی دارد؟ به معرفی و بررسی این معیار گوگل پیرامون محبوبیت سایت پرداختیم.

طراحی وب سایت


24– داشتن وبلاگ در مقایسه وب سایت هیچ ارزشی ندارد!

هر چقدر تلاش و هزینه برای افزایش رتبه وبلاگ و یا افزایش بازدید وبلاگ نمایید تقریبا میتوانم بگویم تلاش و هزینه بیهوده ایست . ارزش تجاری یک وبلاگ رایگان یا صفحه فیس بوک تقریبا در مقابل وب سایت هیچ است. هر چقدر هم سایت شما با زمان طولانی تری رتبه و رنک داشته باشد باز هم ارزش بیشتری نسبت به صفحات رایگانی است که وبلاگ ها یا شبکه های اجتماعی و یا حتی فروشگاه هاییکه به عنوان بازارچه به شما صفحه رایگان میدهند دارد .

شاید با خود بگویید وبلاگی دارم که هم اکنون در بسیاری از واژه ها و کلمات در گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر رنک بالایی داشته و بواسطه این وبلاگ محصولات و خدمات خود را بخوبی به مشتریان بفروش میرسانم .

بهتر است بدانید اگر یک وب سایت مستقل با محتوای مفید توسط یک شرکت طراحی سایت برای شما طراحی شود حداکثر 60 تا 90 روز زمان نیاز خواهد داشت تا موتورهای جستجوگر به صفحات و تصاویر این سایت رتبه بدهند و در نهایت نوع مشتریانی که بواسطه وب سایت از شما خرید میکنند با نوع مشتریانی که به واسطه وبلاگ یا صفحات ایجاد شده در شبکه های اجتماعی و بازارچه های اینترنتی کاملا متفاوت خواهد بود. . .

 

گردآوری و ویرایش: مارکت لایک

برگرفته از مقاله  "بهبود رنک سایت در گوگل " در سازین بلاگ

شناخت برخی مزایای تبلیغات در اینترنت

شناخت برخی مزایای تبلیغات در اینترنت

مزایای تبلیغات از طریق اینترنت از نظر هزینه، قابلیت دسترسی، گستردگی بازاریابی، و قابلیت افزایش حاشیه سود بسیار فراتر از متد تبلیغات چاپی سنتی است

امروزه تعداد کاربران اینترنتی در سراسر جهان، روز به روز بیشتر می شود و اینترنت به وسیله کاربرانی متعلق به گروه های سنی و طبقات اجتماعی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، اینترنت به یک رسانه مهم و تاثیرگذار در ارتباطات، سرگرمی، آموزش و اطلاع رسانی تبدیل شده و روز به روز فضا را بر رسانه های سنتی تنگ تر می کند

اکنون برخی مدیران تجاری به این نتیجه رسیده اند که معرفی کالا از طریق تبلیغات سنتی و به روش هایی همچون هدایای تبلیغاتی (مثل خودکار، جاسوئیچی، کلاه و لیوان)دیگر چندان مفید نیست. این روش های قدیمی و نخ نماشده، بسیار هزینه بر است و راندمان پایینی دارد. بر این اساس بازاریابی سنتی و استفاده از شیوه های قدیمی تبلیغ نظیر استفاده از تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات و مانند آن اندک اندک به محاق فرو می رود. این در حالی است که «اینترنت» علاوه بر این که ابزاری بی نظیر برای تبادل اندیشه ها و اطلاعات به شمار می رود، از جایگاه ممتازی در حوزه تبلیغات نیز برخوردار است

در دید کلی پیش بینی ها نشان می دهد که بازاریابی و تبلیغات آنلاین، به زودی جای تبلیغات سنتی را خواهد گرفت. در ادامه مقاله، به ده مزیت استفاده از تبلیغات اینترنتی در معرفی کالاها و خدمات – در مقایسه با تبلیغات آفلاین – اشاره می شود:
 1. 
پوشش گسترده با استفاده از شیوه های آنلاین، می توان تبلیغات را به مخاطبان بیشتری نمایش داد. مسلماً همین امر، تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات را به دنبال خواهد داشت.
 2. 
مخاطب یابی هدفمند شما با استفاده از تبلیغات آنلاین می توانید محصولات خود را برای گروه های دقیق تر و متمرکزتری از مخاطبان نمایش دهید. این امر کیفیت طرح های تبلیغاتی شما را بالا برده و باعث می شود از تبلیغات خود نتایج بیشتر و ملموس تری به دست آورید.
 3. 
مقرون به صرفه یکی دیگر از مزایای تبلیغات در فضای وب این است که چنین تبلیغاتی – در قیاس با موارد سنتی – بسیار به صرفه تر است. بنابراین شما می توانید با صرف هزینه ای معقول و مناسب، مخاطبان بیشتری را در معرض تبلیغات خود قرار دهید
4. 
قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا تبلیغات اینترنتی به دلیل ماهیت دیجیتالی خود، از قابلیت ردگیری و اندازه گیری بالایی برخوردار است. در این نوع تبلیغات با استفاده از ابزارهای گوناگون می توان عملکرد و میزان اثربخشی تبلیغات را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. بر همین اساس، اصلاح و طراحی مجدد تبلیغات (در صورت نیاز) آسان تر خواهد بود. این در حالی است که اغلب و شاید همه انواع تبلیغات سنتی، از چنین مزیت ارزشمندی بی بهره است
5. 
سرعت تبلیغات آنلاین بسیار سریع تر از تبلیغات آفلاین عمل می کند. شما بلافاصله پس از اجرای طرح تبلیغاتی خود، می تواند گزاره های مورد نظرتان را در معرض دید طیف وسیعی از کاربران و مخاطبان قرار دهید
6. 
ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق تر در تبلیغات اینترنتی، شرکت ها می توانند اطلاعات بیشتر و تفصیلی تری از کالاها و خدمات خود را به مخاطبان انتقال دهند. مثلاً در یک تبلیغ مطبوعاتی، همه چیز به یک کادر مشخص خاتمه می یابد ولی در تبلیغات سایت ها، کاربر می تواند با کلیک بر لینک تعبیه شده، به سایت یا صفحه خاص دیگری منتقل گشته و در آنجا جزئیات بیشتری از محصول را مشاهده کند.
 7. 
شیوه پرداخت بهتر پرداخت معقول و مناسب یکی دیگر از مزایای تبلیغات و بازاریابی آنلاین به شمار می رود. در تبلیغات آفلاین شما باید کل هزینه را در همان اول کار، به آژانس تبلیغاتی که مجری طرح های شماست، پرداخت کنید، و این امر، قطع نظر از نتیجه ای است که تبلیغات مزبور به بار خواهد آمد. در حالی که در تبلیغات اینترنتی می توان هزینه ها را بر اساس عواملی همچون مخاطبان واقعی، کلیک ها و غیره تعیین نمود.
 8. 
به روزرسانی آسان به طور کلی در فضای سایبر، مطالب را می توان به سهولت ویرایش، حذف و تعدیل کرد. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که تبلیغات به نمایش درآمده در یک سایت خاص را، با یک تغییر جزئی در کد آن، اصلاح نموده و نسخه جدید تبلیغ را در معرض دید مخاطب قرار داد. واضح است که نشریات از این ویژگی جالب محروم هستند چرا که پس از چاپ مطلب، نمی توان آن را دستکاری کرد
9. 
برقراری ارتباط بهتر با مشتری افراد بهتر می توانند با تبلیغات و کالاهای آنلاین ارتباط برقرار کنند؛ ضمن این که چنین رابطه ای بالقوه از عمق بیشتری برخوردار است. علت این امر آن است که کاربران قادرند – به طور مستقیم یا غیرمستقیم – به آسانی به ما بازخورد بدهند. این موضوع می تواند راهگشای ما برای بهینه کردن تبلیغات مان باشد
10. 
برندسازی بهتر هر نوع تبلیغات – به ویژه تبلیغات اینترنتی – به بهینه شدن فرآیند برندسازی کمک می کند. شما با تبلیغات آنلاین می توانند برند، شرکت، کالا و سرویس های خود را متمایز کنید. این امر از آنجا حائز اهمیت است که برند بخش مهمی از یک فرآیند نظام مند بازاریابی به شمار می رود.

 

گوگل پلاس وان چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل پلاس وان چیست و چه کاربردی دارد؟

آشنایی مختصر با گوگل پلاس وان

حدود ۱ سال بعد از انتشار دکمه ی Like فیس بوک در سراسر وب، گوگل دکمه ی +۱ (پلاس وان) خود را معرفی کرده است که به شما اجازه می دهد تا نتایج جستجو و تبلیغات های دلخواه خود در گوگل را +۱ کنید.

هنگامی که در شبکه‌های اجتماعی هستید یا به وبلاگ‌ها سر می‌زنید، دکمه‌های لایک (Like) را می‌بینید که در قسمتی از متن جا خوش کرده‌اند و با شکل‌های مختلف منتظر کلیک شما هستند تا بر محبوبیت مطلب افزوده شود. در این بین می‌توان به لایک‌های (در فارسی نیز با کلمه «خوشم آمد» نیز در برخی سایت‌ها و وبلاگ‌ها قرار داده شده است) شبکه‌های اجتماعی مشهور مانند فیس بوک اشاره کرد که شهره عام و خاص است و بیشترین لایک‌ها در این شبکه‌های اجتماعی زده می‌شود و حتی شبکه‌هایی که کارکرد شبیه فیس بوک دارند. برخی شبکه‌ها ممکن است به گونه‌های مختلف لایک‌ها را واسط کاربر قرار دهند و یا به عبارت بهتر، با کلمات دیگر و شیوه‌های گوناگون دکمه لایک مطالب را در اختیار کاربران قرار دهند. روزانه شاهد لایک‌های فراوانی در یوتیوب، فیس بوک و دیگر سایت‌ها هستیم که نشان از محبوبیت این دکمه‌های کوچک ولی کاربردی دارد.

در این بین گوگل با راه اندازی سرویس پلاس وان خود (۱+) می‌خواهد به گونه‌ای در لایک خوردن مطالب به عنوان یک ارائه دهنده خدمات، سهیم باشد. گوگل سرویس پلاس وان خود را در بهترین جای ممکن یعنی محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان قرار داده است تا بدین وسیله به اهداف گوناگونی دست پیدا کند. در این بین لایک (۱+) در موتور جستجو کمک شایانی به کاربران می‌کند. شما می‌توانید با پروفایل کاربری خود در گوگل میزان ۱+ یک موضوع در موتور جستجوی گوگل را مشاهده کنید و اگر دوستان شما به موضوع و نتایج جستجوی مورد نظر یک ۱+ داده باشند شما نیز می‌توانید آن را مشاهده کنید و ببینید کدام یک از دوستان شما به موضوع و مطلب مورد نظر ۱+ داده‌اند.

این سرویس می‌تواند کمک زیادی به ما کند تا مطالب بهتر و محبوب‌تر را در نتایج جستجو تشخیص دهیم و یا جستجو‌های خود را بر اساس ۱+ انجام دهیمگوگل با این سرویس می‌خواهد سهمی در بخش داغ لایک‌ها همانند سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته باشد اما به شیوه‌ای کاملا متفاوت‌تر!. در حال حاضر اگر به صحفه پروفایل خود در گوگل سر بزنید، متوجه اضافه شدن یک تب جدید با نام «+1» می‌شوید که در آن نتایجی که به آن ۱+ داده‌اید ظاهر می‌شود.

وقتی تعداد زیادی از کاربران یک سایت یا موضوع را +۱ می کنند یعنی سایت لایک شده کارآمد بوده و کاربرپسند است.پس از آن گوگل این موضوع را در نظر رفته و از این الگوریتم برای بهتر کردن نتایج جستجو استفاده می کند.در این میان خود گوگل قویا به این موضوع که این دکمه در الگوریتم امتیاز دادن تاثیر داره تاکید کرده است.

 

گردآوری: مارکت لایک