اهمیت و ویژگی های شبکه اجتماعی لینکدین

//اهمیت و ویژگی های شبکه اجتماعی لینکدین

اهمیت و ویژگی های شبکه اجتماعی لینکدین

در هر ثانیه دو نفر به عضویت شبکه اجتماعی لینکدین در می‌آیند و به این شکل روند عضویت در این شبکه رشد ثانیه‌ای دارد.

شبکه اجتماعی لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با بیش از ۲۵۰ میلیون عضو از بیش از ۲۰۰ کشور و محدوده مختلف از سراسر جهان است.

این شبکه اجتماعی حرفه‌ای هدفی ساده را در سر می‌پروراند: اتصال دادن حرفه‌ای‌های جهان با یکدیگر به منظور افزایش کارایی و موفقیت آنها.

با پیوستن به این شبکه اجتماعی کاربران می‌توانند به افراد،‌ مشاغل، اخبار، اطلاعات جدید و ‌دیدگاه‌های مختلفی که می‌توانند در ارتقا حرفه‌ای آنها تاثیرگذار باشند،‌ دسترسی پیدا کنند.

این شرکت در سال 2002 از اتاق نشیمن بنیانگذارش،‌ رید هافمن تاسیس شد و افتتاح رسمی آن در تاریخ پنجم مه 2003 به ثبت رسید. تیم هدایت این شرکت را مدیرانی از شرکت‌های یاهو،‌ گوگل،‌ مایکروسافت، پی‌پال و الکترونیک آرتز تشکیل داده‌اند. بیشترین بخش درآمد این شبکه اجتماعی از اشتراک کاربران و فروش تبلیغات به دست می‌آید.

تاریخچه تاسیس لینکدین:

جف وینر مدیر کنونی لینکد‌این است که سابقا از مدیران اجرایی شرکت یاهو بوده‌ است. این شرکت در سال 2002 توسط رید هافمن و چند تن از اعضای تیم تاسیس شرکت PayPal تاسیس شد. هافمن که سابقا رئیس لینکد‌این بوده‌ است اکنون ریاست هیات مدیره این شرکت را به عهده دارد. دفتر مرکزی این شرکت در کالیفرنیا بوده و دفاتری نیز در شیکاگو، نیویورک،‌لندن و دابلین دارد.

لینکداین در مارس سال 2006 به سوددهی رسید و طی ژانویه سال 2011 به سرمایه‌ای 103 میلیون دلاری دست پیدا کرد.

لینکداین در سال 2010 در دوبلین ایرلند دفتر بین‌المللی افتتاح کرد و از شرکتی به نام Tiger Global Manegement سرمایه‌گذاری به ارزش 20 میلیون دلار دریافت کرد. در اکتبر همان سال سیلیکون‌ولی این شرکت را در میان 10 شرکت برتر لیست 100 شرکت ارزشمند خود معرفی کرد و در ماه دسامبر ارزش سهام این شرکت در بازار‌های خصوصی به 1.575 میلیارد دلار رسید.

در ژانویه 2011 اولین سری فروش عمومی سهام این شرکت آغاز شد. در همان سال عایدی این شرکت از فروش تبلیغات به 154.6 میلیون دلار رسید و در این بخش از تجارت توانست از توئیتر سبقت بگیرد. در سال 2012 لینکداین اعلام کرد درآمد خالصش در چهار ماهه اول سال نسبت به چهارماهه اول سال 2011 درحدود 140 درصد افزایش داشته‌است و عایدی این شرکت در چهارماهه دوم سال بین 210 تا 215 میلیون دلار اعلام شد.

در سال 2013 شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین بیش از 259 میلیون نفر کاربر در بیش از 200 کشور و منطقه مختلف جهان به دست آورد. تعداد کاربران این شبکه اجتماعی با رقبایی مانند Viadeo با 50 میلیون نفر کاربر و XING با 10 میلیون نفر کاربر قابل مقایسه نیست.

خصوصیات لینکدین:

یکی از اهداف شبکه لینکداین این است که به کاربرانش امکان دسترسی به لیستی از جزئیات تماس با افرادی را که با آنها آشنایی داشته و در این شبکه با عنوان ارتباطات یا Connections شناخته می‌شوند خواهد داد و کاربران می‌توانند از هرکسی دعوت کنند تا به این لیست افزوده شوند. با این‌همه اگر فرد دعوت شده به جای پذیرش دعوت گزینه “او را نمی‌شناسم” یا “هرزنامه” را انتخاب کند، از آن علیه کاربر دعوت‌کننده استفاده خواهد شد و درصورتی که کاربر تعداد زیادی از این نوع پاسخ‌ها دریافت کند، با خطر محدود شدن یا بسته شدن حساب‌ کاربری مواجه خواهد شد.

کارایی های مهم شبکه لینکدین:

از کارایی‌های این شبکه می‌توان به این گزینه‌ها اشاره کرد: داشتن شبکه‌ای از ارتباطات کاری و ارتباطات مرتبط با هریک از آن‌ها، یافتن شغل از طریق دریافت توصیه نامه از سوی اعضای شبکه، یافتن نیروی کار از سوی شرکت‌ها از طریق معرفی مشاغل و جستجو برای نیروهای ارزنده، بازخوانی پرونده مدیرانی که قصد استخدام دارند توسط افراد جویای کار و جستجو برای یافتن فردی که بتواند به مدیران توصیه‌نامه ارائه کند، استفاده از تصویر برای تعیین هویت، امکان ذخیره‌سازی مشاغلی که فرد به آنها علاقمند است، دنبال کردن اخبار شرکت‌ها و دریافت پیام‌هایی درباره استخدام از سوی آنها، امکان مشاهده پرونده افرادی که پرونده کاربر را بررسی کرده‌اند.

همچنین بخش پاسخ‌های لینکداین مانند پاسخ‌های یاهو به کاربران امکان می‌دهد پرسشی را برای کل کاربران مطرح کرده و درخواست پاسخ کنند، با این تفاوت که پرسش‌ها محوریت حرفه‌ای و شغلی دارند. این شبکه همچنین از بخش نظرسنجی هم برخوردار است که از سال 2011 راه‌اندازی شده‌است. در سال 2013 نیز این شرکت Sponsored Updates ad service را راه‌اندازی کرد،‌ سرویسی که به واسطه آن افراد و شرکت‌ها می‌توانند با پرداخت مبلغی لینکداین را به عنوان پشتیبان مالی محتوایی که قصد انتشار آن را دارند،‌ معرفی کنند. این یکی از رایج‌ترین شیوه‌های درآمدزایی برای شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

اپلیکیشن‌‌ها و موبایل:

نسخه موبایلی لینکداین در فوریه سال 2008 منتشر شد تا کاربران در هر زمان و مکانی امکان دسترسی به این شبکه را داشته باشند. نسخه موبایلی این شبکه در 6 زبان چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و اسپانیایی قابل دسترسی است درحالی که نسخه اولیه لینکداین با 20 زبان مختلف طراحی شده‌ بود.

در آگوست 2011 این شرکت اپلیکیشن‌هایش را برای آی‌فون، گوشی‌های اندرویدی و HTML5 اصلاح کرده و ارتقا داد و به همین واسطه میزان نمایش این شبکه از طریق اپلیکیشن‌ها با افزایشی 400 درصدی مواجه شد. این شبکه در اکتبر سال گذشته خدمات ویژه‌ای به نام Intro را ویژه کاربران آی‌فون ارائه کرد که بر‌اساس آن آیکونی از اطلاعات پروفایل لینکداین افراد در ایمیل‌هایی که از طریق سیستم ایمیل رسمی آی‌فون نمایش داده‌ می شدند ارسال می‌شود. این کار به واسطه عبور دادن تمامی ایمیل‌های فرستاده شده و دریافت شده آی‌فون از میان سرور‌های لینکداین میسر شده‌است.

گروه‌ها:

لینکد‌این همچنین از راه‌اندازی گروه‌ها نیز پشتیبانی می‌کند به شکلی که تا 29 مارس 2012 یک میلیون و 248 هزار و 19 گروه در این شبکه ایجاد شده‌بود. اکثریت این گروه‌ها در رابطه با اشتغال راه‌اندازی شده‌اند و موضوعاتی مرتبط با اشتغال و حرفه‌های مختلف در آنها مطرح می‌شوند. این گروه‌ها توسط روسای گروه که امکان دسترسی به آدرس ایمیل تمامی اعضای گروه را دارند، اداره می‌شود و همین قابلیت منجر به افزایش حجم ارسال هرزنامه شده‌است. از این رو لینکداین قصد دارد توانایی مدیران گروه‌ها را در دسترسی به آدرس‌های ایمیل محدود سازد.

جستجوی کار:

در سال 2011 کاربران این امکان را به دست آوردند که از طریق گزینه “با لینکد‌این درخواست کنید” در صفحات معرفی مشاغل درخواست استخدام بدهند. این سرویس جدید به کارمندانی که شانس استخدام بالایی دارند امکان می‌دهد برای استخدام از طریق پروفایل لینکداین خود اقدام کرده و درخواست کار را ارسال کنند.

مهارت‌ها:

کاربران لینکد‌این می‌توانند توانایی‌ها و مهارت‌های یکدیگر را از طریق گزینه Endorse تایید کرده و از آنها پشتیبانی کنند. این قابلیت همچنین به کاربران امکان می‌دهد به شکلی کارامد درباره پروفایل‌های یکدیگر اظهارنظر کنند. این پشتیبانی و تایید براساس الگوریتم‌هایی است که مهارت‌های احتمالی کاربران را نمایش می‌دهد و کاربران نمی‌توانند درخواست تایید مهارتی را بدهند زیرا ممکن است فردی برای مهارتی که ندارد مورد تایید قرار بگیرد.

واحد‌های تجاری:

دربخش Talent Solutions این شبکه شرکت‌ها و کارفرماها در ازای داشتن صفحه‌ای رسمی با بخش ویژه مشاغل، ایجاد تبلیغات شغلی، دسترسی به پایگاه داده‌های لینکداین و رزومه حرفه‌ای کاربران به لینکداین پول پرداخت می‌کنند. در بخش Marketing Solutions متقاضیان تبلیغات در ازای انتشار تبلیغات هدفمند به این شرکت هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند.

لیست سرویس‌های ارائه شده در این شبکه اجتماعی لینکدین:

LinkedIn Pulse: این برنامه جدید‌ترین اخبار و اطلاعات مرتبط با علاقه کاربران را از سرتاسر جهان به آنها انتقال می‌دهد.

LinkedIn Groups: در این بخش کاربران می‌تواند در مکالمات گروهی درباره مشاغل و حرفه‌ها شرکت کرده و با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند.

LinkedIn Job Seeker Premium: این برنامه ابزار مورد نیاز برای دستیابی سریعتر به شغل مورد نظر را برای کاربران فراهم خواهد آورد.

LinkedIn Talent Solutions: با استفاده از بهترین ابزارهای استخدامی شرکت‌ها می‌توانند برترین نیروهای کار را به استخدام خود درآورند.

LinkedIn Sales Solutions: با استفاده از این ابزار متخصصان فروش می‌توانند فرصت‌های جدیدی را برای ایجاد بازارهای بهتر و سرعت بخشیدن به مدیریت فروش از طریق شبکه اجتماعی ایجاد کنند.

LinkedIn Job Posts: این ابزار به شرکت‌ها امکان انتخاب بهترین گزینه‌ها در سطح محلی و جهانی را خواهد داد.

LinkedIn Premium Subscription: امکان دسترسی به و برقراری تماس با حرفه‌ها و مشاغلی که مورد توجه کاربران است را فراهم خواهد آورد.

اهمیت حضور فعال در این شبکه اجتماعی لینکدین:

اگر شما یک بازاریاب B2B هستید که برای تبلیغات کلیکی هدفمند هزینه میکنید  لینکدین صفحه‌ی دارت شما است. لینکدین شامل میلیون ها متخصص کسب و کار است که یک آنالیز دقیق و خاصی از این افراد مرکز هدف شمارا میسازد.

علاوه بر این، شبکه تبلیغات لینکدین به بازاریابان تمامی اطلاعاتی که برای رسیدن به این اهداف نیاز دارند، می دهد.

در ایران نیز تعداد بالایی از متخصصان و مدیران در شبکه اجتماعی لینکدین پروفایل دارند و فعال هستند.

این شبکه اجتماعی بین متخصصان حوزه وب و طراحی سایت محبوب میباشد.شما در این شبکه میتوانید با افراد حوزه فعالیت خود در ارتباط باشید و با آنها آشنا شوید و همچنین میتوانید به اخرین مقالات حوزه کاری کنید دسترسی داشته باشید.

به عنوان یک بازاریاب شما باید حرفه ای ها را هدف قرار دهید و شبکه اجتماعی لینکدین شامل میلیون ها نفر از این افراد است.

لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که اساسا برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن ها طراحی شده است. با این حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی شود و کاربران این شبکه اجتماعی می توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری شان فعالیت می کنند، آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند.

همچنین می توان از این سیستم برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد نیز استفاده کرد. این موضوع چندان مسئله عجیبی نیست؛ کافیست سری به صفحات اشخاص یا شرکت های مختف بزنید تا از این مسئله با خبر شوید. علاوه بر این، محدود به داشتن یک حساب کاربری نیستید و می توانید با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از لینکدین داشته باشید. کار کردن با این پلفترم نیز بسیار راحت تر از چیزیست که فکرش را می کنید.

بیشتر افرادی که در این شبکه اجتماعی مشاهده می کنید، افراد حرفه ای هستند و ارتباط آن ها اساسا کاری است. از لینکدین می توان استفاده های بسیاری کرد. این شبکه اجتماعی می تواند هم برای مشاغل آنلاین مفید باشد و هم کارهای آفلاین.

یکی از ارتباطاتی که به شدت در شبکه اجتماعی لینکدین دیده می شود، کانکشن هایی میان مشتریان و متقاضیان با صاحبین کسب و کار است. لینکدین یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ کسب و کار است و از این طریق می توان با میلیون ها کاربر متقاضی خدمات مختلف، ارتباط برقرار کرد. همانند هر شبکه اجتماعی دیگری، ارتباط با دوستان و آشنایان در لینکدین وجود دارد. با این وجود چنین ارتباطاتی هم می تواند کاملا کاری باشد و فارغ از هر نوع صمیمیتی از لینکدین به عنوان یک پلتفرم حرفه ای در جهت بهبود کسب و کار استفاده کرد.

درواقع یک بازاریاب میتواند از لینکدین به عنوان یک معدن طلای اطلاعات که به طور مداوم به روز میشود استفاده کند. بازاریابان B2B که تبلیغات در لینکدین را خریداری می کنند، می توانند هدف خود را از میان داده های باکیفیت پروفایل‌های کاربران برای یک هدف گذاری بسیار دقیق استفاده کنند.

سیستم لینکدین اطلاعات کاملی را درباره همه کاربرانش جمع آوری میکنند تا آن را در اختیار ما قرار دهد. به این صورت ما میدانیم که هر شخص چه شغلی دارد ، در چه شرکتی کار میکند و در کدام شهر یا کشور ساکن است.

تبلیغات لینکداین برای شرکت های که میخواهند محصولات و خدمات خود را به شرکت های دیگر بفروشند فوق العاده خوب کار میکند.

لینکدین در سئو

اهمیت لینکدین از دیدگاه سئو:

از دید بسیاری از افراد، ارزش قرار دادن یک لینک در لینکدین (لینکدین شیر) بسیار بیشتر از ارائه همان لینک در یوتیوب، فیسبوک یا دیگر شبکه های اجتماعی است. چرا که گوگل توجه ویژه ای به این وبسایت دارد و لینکدین را بسیار قدرتمند می داند. پس مطمئن باشید که استفاده از این پلتفرم و قرار دادن فعالیت ها یا لینک های خود روی آن، نهایتا به نفع شما تمام می شود.

گوگل از طریق لینکی که شما در پروفایل خود قرار داده اید، یا توسط پست ها منتشر می کنید وبسایت شما را دنبال می کند. علاوه بر این، گوگل این کار را به صورت بر عکس نیز انجام می دهد و همین عامل باعث می شود که هر دو لینک موجود در وبسایت و لینکدین، از شانس بیشتری برای کلیک خوردن برخوردار شوند.

لینکدین دوست بسیار خوبی برای وبسایت های تجاری است و به آن ها کمک می کند تا محصولات خود را راحت تر به فروش برسانند. اگر شما صاحب چنین وبسایت هایی هستید کافیست اطلاعات برخی از محصولات خود را در پروفایل لینکدین تان قرار دهید و از آن پس به ایجاد کانکشن با افراد مختلف بپردازید.

هر فردی که دعوت شما را به عنوان یک کانکشن تازه قبول کند، به عنوان یک مشتری شناخته می شود و احتمال خرید کالایی از سوی آن فرد بسیار بالا است. پس اگر محصولی برای فروش دارید، حتما از لینکدین استفاده کنید.

 

گرده آوری و تنظیم: مارکت لایک

 

اهمیت و ویژگی های شبکه اجتماعی لینکدین
5 (100%) 1 vote
توسط | 2017-12-29T06:14:01+00:00 دسامبر 29th, 2017|آموزشی|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

درج دیدگاه