تاثیر شبکه اجتماعی استامبل آپن Stumbleupon بر سئوی وب سایت

//تاثیر شبکه اجتماعی استامبل آپن Stumbleupon بر سئوی وب سایت

تاثیر شبکه اجتماعی استامبل آپن Stumbleupon بر سئوی وب سایت

تاریخچه تاسیس استامبل آپ

StumbleUpon در نوامبر 2001 توسط Garrett Camp, Geoff Smith, Justin LaFrance  و  Eric Boydتاسیس شد. ايده ي ايجاد شركت StumbleUpon از بین 5 یا 6 ایده ی تولید که شرکت انتخاب کرده بود، انتخاب شد. Garrett در مصاحبه خود لحظه ای را به تصویر می کشد که احساس کرد شرکت به معنای واقعی از بین رفته است: ” وقتی نیم میلیون ارزش خود را از دست دادیم(برای اشخاص پذیرفته شده)، شکست شرکت واقعی تر بنظر رسید.”

محبوبیت نرم افزار توجه Brad O’Neill(سرمایه گذار Silicon Valley) را جلب کرد و باعث شد به سانفرانسیسکو حرکت کند و بعد از سرمایه گذاران دیگری از جمله Tim Ferriss, Ram Shriram (Google), Mitch Kapor (Mozilla Foundation), First Round Capital and Ron Conway به سمت شرکت آمده و مبلغ 1.2 میلیون دلار جذب سرمایه از طریق انها صورت گرفت. Ferriss و Garrett Camp  و  Geoff Smithهمگی در سانفرانسیسکو زندگی میکنن که مقر اصلی StumbleUpon نیز در همین شهر است.

StumbleUpon در می 2007 در شرایطی که به 75میلیون دلار نیاز داشت، به تملک eBay در آمد و در آوریل 2009 توسط Garrett Camp, Geoff Smith و سایر سرمایه گذاران باز پس گرفته شد. StumbleUpon در حال حاضر شرکتی مستقل و استارت آپی با پشتوانه سرمایه گذاران است که در سانفرانسیسکو و نیویورک شعبه دارد.

در سپتامبر ٢٠١٢، StumbleUpon  نسخه جدیدی از اپلیکیشن iOS خود را روانه بازار كرد که ويژگي جديدي به نام StumbleDNA داشت که به کاربران توصیه می شد. محتوای تکراری و بخشی که در آن ما می توانید سابقه فعالیت ها و ارتباطات StumbleUpon خود را مشاهده کنید.

در 25 سپتامبر 2012، شرکت طراحی جدیدی برای وب سایت بتا خود منتشر کرد و تا 24 اکتبر آنرا به تمام کاربران خود بسط داد.

در 16 ژانویه 2013، StumbleUpon تایید کرد که 30درصد کارمندان خود را تعدیل کرده و تعداد آنها از 110 نفر به 75 نفر کاهش پیدا کرده است. در آگوست 2015 شرکت با استقراض تامین مالی کرد و مجددا به تملک Garrett Camp درآمد و بعد از بازخرید کردن سهامداران قبلی، اکثریت سهام شرکت را تحت اختیار گرفت.

StumbleUpon از فیلترینگ همگانی(یک فرآیند خودکار که ایده های اشخاص را با یادگیری ماشین از اولویت های افراد ترکیب می کند) برای خلق جامعه مجازی از کاربران وب سایت خود که خط فکری مشترکی دارند، استفاده کرد. وب سایت های رتبه بندی، پروفایل شخصی را به روز می کنند (یک حالتی از وبلاگ برای سایت های رتبه بندی شده) و شبکه های مشابه از خوانندگان وب با علاقه مشترک ایجاد می کند. این شبکه های اجتماعی توزیع محتوای وب را طوری هماهنگ می کند که صفحات کاربران ” stumble upon ” صراحتا به دوستان و آشنایان توصیه می شود. نتیجه این فرآیند لایک کردن در سایت توسط علاقمندان کاربر(فالوورها) است. همچنین کاربران می توانند علایق شخصی خود نظیر”سوابق” و یا “بازیها” را به اشتراک بگذارند.

کاربران با افزودن لایک (thumbs up) یا دیس لایک (thumbs down) در نوار ابزار سایت StumbleUpon به سایت امتیاز می دهند(رتبه می دهند). همچنین می توانند به طور اختیاری تفاسیر اضافی را در صفحه بررسی سایت قرار دهند که همچنین این آیتم در وبلاگ کاربر نیز نشان داده می شود. این رویکرد اجتماعی نوعی کشف محتوای مفید به صورت خودکار است و (انتقال اطلاعات از فردی به فرد دیگر) وب سایت های تایید شده توسط کاربران به یکدیگر ارجاع داده می شود و گشت و گذار و جستجوی وب ساده تر می گردد.

در بخش تنظیمات Stumbleupon، می توانید نوع صفحات وبی را که از آنها استفاده میکنید را نیز فیلتر کنید. فیلترهای جالبی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا مطالب تمامی سنین، مطالب درجه R یا مطالب درجه X را مشخص و جدا نمایید. همچنین گزینه فیلتری وجود دارد که به کاربر امکان استفاده از فایل های صوتی، تصویری، فلش و یا عکس را می دهد.

در 24 اکتبر 2011، StumbleUpon  ارزش سالیانه محتوای تولید شده توسط کاربر را حذف کرد و وبلاگ نویسی HTML،  پست های وبلاگهای مستقل و فیلدهای عکسبرداری را از بین برد. به علاوه تمامی پستهای وبلاگها از فرمت HTML به plain text تبدیل شد و تمامی عکسها از پستهای وبلاگها پاک شد. StumbleUpon  اذعان داشت:” با گذر زمان متوجه شدیم که نمی توانیم یک پلتفرم وبلاگ نویسی را مازاد بر موتور پیشنهادی خود پشتیبانی کرده و مقیاس دهیم.”

محتوای stumbled upon از فعالیت کاربران (طبق چیزی که کاربران گفتند)، لایک(thumbs up یا C) و دیس لایک(thumbs down یا D) کردن دوستان، اطلاعات دموگرافیک و سایر عواملی که شرکت به طور کامل افشا نمی کند، شکل گرفت.

شبکه اجتماعی استامبل آپن را بشناسیم:

استامبل آپن یک رسانه اجتماعی است که به کاربران بر اساس علاقه مندی که خودشان مشخص میکنند صفحات مناسب را پیشنهاد می کند.

اما از دید وب مسترها یک موتور ژنراتور قوی برای ایجاد ترافیک سایت است.

معنی لغوی Stumble تلو تلو خوردن است.

این سرویس در برخی کشورها از جمله آمریکا بسیار پر طرفدار است چرا که با ورود به این سایت به صورت خودکار محدوده بزرگ اینترنت به موضوعات مورد علاقه کاربر متمرکز می شود.

محبوبیت این سرویس در سال 2010 در آمریکا به حدی رسید که حتی میزان ترافیک این رسانه اجتماعی از فیس بوک هم بالاتر رفت و با 43 درصد درمقابل 38 درصد در این کشور برای مدتی به رتبه یک ترافیک رسانه های اجتماعی رسید.
بر اساس نمودار سایت “StatCounter” در سال 2010 تعداد 15 میلیارد صفحه از بین حدود 3 میلیون وب سایت توسط این سایت بازدید شده.

StumbleUpon ، شبکه اجتماعی مخصوص صفحات وب است که می توانید صفحات خود را با جهانیان به اشتراک بگذارید ، این شبکه اجتماعی امروزه توسط وبگردان بسیاری استفاده می گردد و به قولی این شبکه اجتماعی به یک گوگل برای دوست داران اینترنت تبدیل شده است ، چون که هر صفحه ای با هر موضوعی را می تواند به صورت تصادفی برای آن ها نمایش دهد.

شبکه اجتماعی StumbleUpon ، از نظر بسیاری از سایت های خارجی و معروف ، یک موتور جستجو به حساب می آید ، که می تواند صفحات مورد علاقه شما را به شما نمایش بدهد ، موتور جستجو و خزنده های این شبکه اجتماعی بسیار قدرتمند هستند . زمانی که شما صفحه خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارید ، خزنده های این موتور جستجو در عرض حداکثر ۲۰ دقیقه وارد صفحه درج شده توسط شما می شوند و سریعا آن را پیمایش و ایندکس می کنند .
این شبکه اجتماعی در موضوعات مخالفی ، دسته بندی یا Category دارد که می توانید صفحات مورد نظر خود را بنابر دسته بندی مورد نظر خود درج نمائید.

درصد پیشرفت در این شبکه اجتماعی با مقدار DNA ، سنجش و ارزیابی می شود ، یعنی هرچه بیشتر در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید و بیشتر دوست جمع آوری کنید ، DNA شما افزایش پیدا خواهد کرد.

استامبل آپن

چرا استامبل آپن اهمیت بالایی از نظر ایجاد ترافیک برای کابران دارد؟

StumbleUpon موتور جستجوی صفحات وب است که محتوای مورد علاقه کاربران را برای آن ها به نمایش می گذارد ، به همین دلیل اسم این شبکه اجتماعی را فرش پرنده ای گذاشته اند. چون همانند یک فرش پرنده ای ، شما را جائی می برد ، که می خواهید باشید…

استامبل لایک

در استامبل وقتی یک کاربر یک آدرس اینترنتی یا همان صفحه وب را لایک میکند (در این سایت اصطلاحاً استامبل میکند) این صفحه به Lineup سایر کاربران در آن گروه ارسال می شود که معمولا به طور تصادفی هزاران کاربر در حال مشاهده آن هستند و اگر جذابتی برای کاربران داشته باشد و آنها هم آن را لایک کنند این روند ناگهان یک ترافیک بالا را برای سایت به ارمغان می آورد.
پس با توجه به همین نکته متوجه خواهیم شد اگر بتوانیم محتوای با ارزشی ایجاد کنیم که سایر کاربران به بازدید آن تمایل داشته باشند یکی از با ارزشترین ابزارهای سئو را به بهترین نحو استفاده کرده ایم و فراموش نکنید اگر انتظار لایک شدن صفحات با ارزش خود را دارید از خودتان شروع کنید و صفحات مورد علاقه را لایک کنید.

برای کسب ترافیک بیشتر در استامبل Follower های بیشتری کسب کنید، در غیر اینصورت باید منتظر باشید تا روزی کاربری که follower های زیادی دارد یکی از پستهای شما را لایک کند، اگر چنین شانسی داشته باشد متوجه ارزش استامبل آپن خواهید شد.

با شبکه اجتماعی StumbleUpon می توانید یک شبکه اجتماعی یادگیری خیلی عالی و قدرمتند راه اندازی کنید ، چون که اگر شما یک آموزش ، یکتا داشته باشید باشید ، یعنی آموزشی را به اشتراک گذاشته باشید که در سایت های دیگر نباشد ، در این صورت این نمایش رندومی سایت StumbleUpon همواره شما هستید و می توانید ترافیک خوبی را کسب کنید.

افزایش بازدید با استامبل

دلالیل اهمیت و محبوبیت استامبل آپن نزد گوگل:

موتور جستجوی گوگل بسیار به شبکه اجتماعی StumbleUpon علاقه مند است ، همانطور که میدانید ، گوگل در کشور آمریکا قرار دارد و شبکه اجتماعی stumbleUpon نیز در کشور آمریکا است ، بر اساس آمار های گرفته شده در کشور آمریکا شبکه اجتماعی stumbleUpon از فیس بوک و توئیر پر بیننده تر است ، (دقت کنید ، پر بیننده تر است نه پر کاربردتر ) ولی همین پر بیننده بودن آن ،گوگل به آن علاقه مند شده است.

بنابر آمارهای بدست آمده توسط آمارگیری معروف Global Stats در سال ۲۰۱۱ بدست آمده است که آمار استفاده StumbleUpon در آمریکا ، از فیس بوک و توئیتر هم بیشتر بوده است :

بر اساس آمارهای غیر رسمی توسط آمارگیرهای معروف دنیای وب در سال های 2011 و 2012 اعلام شده که میزان استفاده کاربران از استامبل آپن از فیسبوک و توئیتر هم بیشتر بوده است.

یکی از مزایای مهم این شبکه برای کاربران ایرانی مسدود نبودن آن و پشتیبانی از زبان فارسی است.

قدرت استامبل زمانی بیشتر نمایان می شود که طبق آمارها نیمه عمر لینک ( مدت زمانی که لینک پس از انتشار محبوب است و مرتبا بازدید می شود) حدود 400 ساعت است این زمان حدود 20 برابر نیمه عمر لینک در سایر شبکه های اجتماعی است و جزو بهترین و برترین سوشیال سیگنال ها به حساب می آید.

همانطور که در مقالات قبلی هم عنوان کردیم شبکه های اجتماعی رکن مهم و اصلی در بحث سئو هستند، مشارکت کاربران در معرفی وب سایت همان چیزی است که گوگل به دنبال آن است.

گروه مارکت لایک که همواره در ارائه این خدمات در ایران پیشتاز بوده و خدمات مختلف سوشیال نتورکینگ را به هزاران وب سایت عرضه کرده است این بار پکیج های معتبر و ارزشمند استامبل آپن را با قیمت بسیار مناسب در اختیار کاربران عزیز قرار داده است تا همانند قبل بتواند خدمتی مفید به وبمستران عزیز کرده باشد.

جهت مشاهده پکیج ها کلیک نمایید.

تهیه و تنظیم: گروه مارکت لایک

تاثیر شبکه اجتماعی استامبل آپن Stumbleupon بر سئوی وب سایت
5 (99.78%) 558 votes
توسط | 2017-12-02T19:03:43+00:00 نوامبر 8th, 2017|آموزشی|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

درج دیدگاه