دلایل حذف شمارشگر دکمه گوگل پلاس

//دلایل حذف شمارشگر دکمه گوگل پلاس

دلایل حذف شمارشگر دکمه گوگل پلاس

اول، توییتر و حالا هم گوگل پلاس؛ آیا گوگل عقل خود را از دست داده یا دلیلی خاص برای این دیوانگی وجود دارد؟

در اولین روزهای سپتامبر 2015 بود که خبری از طرف توییتر مثل بمب صدا کرد. توییتر، شبکه‌ای که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان هنوز به پتانسیل واقعی خود نرسیده، اعلام کرد که شمارش‌گر تعداد اشتراک‌گذاری‌ها را از روی دکمه‌های توییتر حذف خواهد کرد.

طبیعی بود که این تصمیم آب سردی را روی بسیاری از کاربران اینترنت بریزد و آنها را عصبانی و ناراحت کند.

دکمه توییتر

اما در نهایت به دلیل اهمیت این خدمات و پیگیری های کاربران به ادامه ارائه سیگنال های توئیتر پرداختیم و به شکلیث دیگر گزارش آن را به کاربران ارسال کردیم،. به خاطر تعهدی که برای ارائه‌ی بهترین های مربوط به شبکه‎های اجتماعی داریم، کاربران ما توانستند از سیگنال های اشتراک‌گذاری‌های توییتر و غیره – مانند سابق – بهره ببرند.

به هر حال، این کاری است که از دست توییتر بر می‌آید؛ سگ‎ها واق واق می‌کنند، پرنده‌ها آواز می‌خوانند و توییتر هم راهی پیدا می‌کند تا ارزش خود را حفظ کند.

اما، در حال حاضر گوگل پلاس هم تصمیم گرفته تا از توییتر تقلید کند. چند سال دیرتر از توییتر اقدام به این کار کرده اما تصمیمش برای ناراحت کردن کاربرانش جدی است.

این شبکه، که زمانی لقب «قاتل فیسبوک» را به آن داده‌ بودند،John Nack مدیر تولید – در پستیاعلام کرد که شمارش‌گر اشتراک‌گذاری‌ها را از روی دکمه‌های اشتراک‌گذاری حذف خواهد کرد. آنها ادعا کردند که هدف از این کار افزایش سرعت لودینگ دکمه‌های اشتراک‌گذاری بوده است.

در آن لحظه، همه چیز در دنیای گوگل پلاس به هم ریخت. یا حداقل کاربران، واکنش شدیدی به آن نشان دادند.

پس مانند موردی که در توییتر پیش آمده بود، دوباره در خدمت شما هستیم تا توضیحاتی را راجع به معنای این حرکت، هم به لحاظ کلی و هم به طور خاص برای کاربران مارکت لایک، ارائه دهیم.

گوگل پلاس تصمیم گرفته که از شمارش‌گر تعداد اشتراک‌گذاری‌ها پشتیبانی نکند؛ نکاتی که در این زمینه باید بدانید!

گوگل پلاس چه فکری کرده؟

آیا واقعاً این حرکت برای این است که دکمه‌های +1 سریع‌تر لود شوند؟

مانند مورد توییتر، ما فکر کردیم شاید انگیزه‎ی مالی پشت این حرکت باشد یا شاید گوگل می‌خواهد قدرت خود را به توسعه‌دهندگان ثالث نشان دهد. گوگل پلاس به طور مستقیم درآمدی ندارد (به جز درآمد بسیار ناچیزی که ممکن است از +Post Ads بدست آورده باشد – چیزی که از لحاظ فنی جالب است اما درخواست برای استفاده از آن بسیار کم بوده است)  پس مطمئناً این دلیل موجهی نمی‌تواند باشد.

منتقدان و آدم‌های بدبین ممکن است بگویند: «این شاهدی است که آنها در حال برنامه‌ریزی برای تعطیل کردن گوگل پلاس هستند، همانطور که قبلاً پیش‌بینی کرده بودیم» اما مطمئناً این تفسیر هم برای یک تغییر کوچک خیلی بدبینانه است.

شاید بهتر است در این مورد حرفی که خود مسئولان گوگل پلاس زده‌اند را باور کنیم.

آنها دیگر برای از بین بردن فیسبوک تلاش نمی‌کنند. آنها دیگر هر کاربری که کارش به آنجا گیر کند را مجبور نمی‌کنند که حتماً یک حساب کاربری باز کند. به نظر می‌رسد که واقعاً به غیر از سریع‌تر کردن زمان لودینگ دکمه‌ها در سایت‌های ثالث، هدف دیگری برای این کار ندارند.

 

تهیه و تنظیم: گروه مارکت لایک

دلایل حذف شمارشگر دکمه گوگل پلاس
5 (100%) 1 vote
توسط | 2017-11-01T06:33:16+00:00 نوامبر 1st, 2017|آموزشی|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

درج دیدگاه