24 نکته در افزایش رتبه سایت در گوگل

24 نکته در افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه در گوگل 

آشنایی و معرفی 24 نکته مهم و اساسی در افزایش رتبه سایت در گوگل

همانگونه که اطلاع دارید راه اندازی یک سایت پر بازدید احتیاج به استفاده از منابع خاص و کلیدی و تخصص دارد اما در کنار هر شخص می تواند با مطالعه دقیق و استفاده از شیوه های درست به جای روش های منسوخ و قدیمی به تنهایی به افزایش رتبه و بهبود بازدید سایت خود بپردازد روش های موثر در افزایش رتبه سایت ممکن است کمی زمانبر و مشکل باشد و نتیجه مطلوب آن عملا باعث افزایش رنک سایت در گوگل شده و شما را به اهدافتان نزدیکتر می کند. در این مقاله در مارکت لایک به معرفی 24 نکته کلیدی و مهم در رسیدن به هدف مذکور می پردازیم

 

افزایش رتبه صفحات (page rank google) در گوگل در مجموع در افزایش رتبه سایت در موتور جستجوگر گوگل تاثیرگذار میباشد

۱- مطالب آن در رابطه با موضوع مورد جستجو
۲- موتورهاي جست و جو اهميت صفحات وب را بر اساس ميزان لینک به آن طبقه بندي مي کنند . البته باید بدانید گوگل به لینک های درست و بدون تقلب شما که حاصل سیستم های تبادل لینک یا لینک ساز غیر مرتبط نیستند اهمیت می دهد.
۳- چنانچه لینک بيشتري در ساير پايگاه ها ثبت کنيد رتبه بالاتري کسب خواهيد کرد .
۴- تبادل لینک بين سايت هاي هم خانواده يعني سايت هايي که موضوع مشابهي دارند ، موجب افزايش رتبه در موتورهاي جست و جو خواهد شد .
۵- شرکت در بحث هاي رايج در تالارهاي بحث و تبادل نظر ، گفتمان و يا گفت و گو و درج لینک در محل امضا يا در متن بحث به افزايش رتبه شما موتورهاي جست و جو کمک موثري خواهد نمود.

 

۱ – رعایت استاندارد در طراحی سایت

رعایت استاندارد در طراحی سایت و یا رعایت اصول بهینه سازی سایت (سئو) یکی از مهمترین نکات و ابزار در گارانتی نمودن افزایش رتبه صفحات و در نتیجه افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر میباشد . اصول طراحی وب برای جستجوی بهتر در موتورهای جستجوگر در مقالات آینده سازین منتشر میشود.

۲ – دقت در نوشتن برچسب هاي متا ( متاتگ )


ابتدا باید بگوییم متا تگ چيست؟

زمانيكه يك موتور جستجو صفحه شما را پيدا مي كند. بايد آن را فهرست كند ( آن را به بانك اطلاعاتي قابل جستجوي خود اضافه كند ) البته همراه با اطلاعاتي از سايت شما. اكنون موتورهاي جستجوي زيادي از برچسبهاي<META> استفاده مي كنند. كه به شما اجازه مي دهد كلمات كليدي و توصيف صفحه خود را در آن قرار دهيد اين به شما كنترل بيشتر مي دهد تا صفحه شما در طول يك جستجو چگونه نمايش داده شود و اغلب باعث ترافيك بيشتر به سايت شما مي شود.

بر چسبهاي <META> براي چند هدف مختلف مي توانند مورد استفاده قرار گيرند معمولاً شما بايد برچسبهاي<META> را در برچسبهاي <HEAD> در شروع صفجه خود قرار دهيد. براي بهبود بخشيدن به نتايج موتور جستجو ما از دو  نشان مخصوص استفاده مي كنيم كه در زير مشاهده مي كنيد.

<meta name="description" content="توضيحات مربوط به صفحه در اينجا قرار مي گيرند">

زمانيكه يك كاربرد در حال جستجو با موتور جستجويي كه از برچسبهاي متا و كلمات كليدي پشتيباني مي كند مي باشد اگر از كلمات كليدي يا برچسبهاي متاي موجود در سايت شما به عنوان عبارات مورد جستجو استفاده كند ممكن است سايت شما با آن تيتر در ليست ظاهر شود و در زير اين تيتر مقداري يا تمام كلماتي كه شما در توصيف صفحه خود در برچسبهاي متا قرار داده ايد قرار گيرد بهتر است كه توصيف صفحه داراي بيش از 200 كاراكتر (حروف و ..) نباشد.

مثالی از برچسب متا:


<meta name="description" content="آموزش روش های افزایش بازدید سایت در مارکت لایک">

 

برچسبهاي متا در صفحه وب قابل ديدن نيستند مگر اينكه خود كاربر بخواهد آنها را ببيند.


چنانچه طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا همان نرم افزار طراحی وب سایت استاندارد انجام شده باشد هر بخش که دارای محتوای متن و تصویری است بطور معمول دارای برچسب های موضوعی ، عنوان و متاتگ ها میباشد که دقیقا بایستی با جداسازی از طریق ، یا ; یا حتی (واژه) حداکثر تا 20 یا 30 کلمه وارد شود و صد البته که وارد نمودن عنوان و متاتگ ها دارای اصول خاصی میباشد .

توجه ! نکته مهم در بهبود رتبه سایت !

به هیچ عنوان متاتگ ها یا عنوان صفحات را در صفحاتی که برای کاربران قابل دید میباشد وارد نکنید. وارد نمودن متاتگ ها یا حتی عناوین و همچنین بزرگ نوشتن کلمات کلیدی و لینکدار نمودن به صفحات بدون ربط ،تنها موجب ایجاد مزاحمت برای بازدیدکننده سایت خواهد شد . لازم به توضیح است رعایت اصول طراحی گرافیکی صفحات و هماهنگی و یکپارچه بودن فونت و سایر متن و محتوای صفحات برای بازدیدکنندگان اهمیت دارد و شرکت های طراحی سایت ، کارشناسان سئو و سایت هاییکه مقالات فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش مقالات طراحی وب منتشر میکنند به کاربران اینترنتی توصیه میکنند  از سایت هاییکه قوانین و شرایط بهینه سازی وب (سئو) را رعایت نکرده اند به هیچ عنوان اعتماد نکنند.

جستجوی نامرتبط با واژه ، مشاهده کیبورد ها ، عناوین و مشاهده صفحه ای بدون رعایت زیبائی و هماهنگی میان سایز و فونت و حتی رنگ نوشته ها بزرگترین اشتباهاتی است که بزودی از فهرست نتیجه جستجوی کاربران در گوگل حذف و احتمالا حتی اگر این استاندارد ها را رعایت کنند خیلی مشکل بتوانند مجددا درخواست بازبینی به موتورهای جستجوگر ارسال کنند.

آموزش سئو

۳- بهینه سازی سایت ( سئو ) برای موتورهای جستجوگر

بهینه سازی سایت یا همان (سئو) ،ویرایش ها و اصلاحاتی است که پس از طراحی سایت و وارد نمودن محتوا توسط یک متخصص افزایش رتبه انجام میشود .  استاندارد های سئو کاملا مشخص بوده و روش بهینه سازی سایت استاندارد هایی است که از طرف موتور جستجوگر بطور مثال گوگل اعلام میگردد . قوانین و مقررات بهینه سازی ممکن است از طرف موتور جستجوگر تغییر کند .

۴- تاثیر نام صفحات و عنوان صفحات در افزایش رتبه سایت

موتورهای جستجوگر حساسیت زیادی به نام صفحات و مطالب و عنوان و توضیحات صفحات دارند . در نام گذاری و وارد نمودن عنوان و توضیحات صفحات دقت بیشتری داشته باشید . نام مستعار صفحات خود را کوتاه و مربوط به صفحه انتخاب کنید . نام و توضیحات هر صفحه بایستی با کاراکترهای خاصی از هم جدا شود . حداکثر تعداد کاراکترهایی که میتوانید در نام صفحه و عنوان صفحه و واژه های کلیدی استفاده کنید مشخص است و از نوشتن متن طولانی در نام صفحات و عنوان و توضیحات صفحه پرهیز کنید ، چراکه نتیجه معکوس میدهد.


۵- کلمات کلیدی نقش کمی در افزایش رتبه سایت  ایفا میکنند

بر خلاف آنچه تا کنون نسبت به تاثیر کلمات کلیدی برای جستجوی صفحه و سایت در موتورهای جستجوگر شنیده اید ، باید بدانید واژه های کلیدی صفحات نه تنها تاثیر بسیار کمتری نسبت به سایر عوامل برای افزایش رتبه و رنک سایت دارند ، بلکه وارد نمودن کلمات کلیدی بدون ارتباط به محتوای صفحات میتواند بهانه ای برای کاهش رتبه و یا حذف صفحه یا سایت از فهرست نتایج جستجو به موتورهای جستجوگر بدهد.

۶- افزایش رتبه مقاله در موتورهای جستجوگر

چنانچه مقاله اي مي نويسيد و مايليد که مقاله شما در نتايج جستجو قرار گيرد بهتر است آن را در يک صفحه مجزا قرار دهيد و در در قسمت نام صفحه عنوان مقاله را بنويسيد (page title) ، افزایش رتبه (رنک) اخبار و مقالات وابسته به رعایت استقلال عنوان و محتوای در تولید مقاله یا اخبار میباشد .

7- لینک به مقالات ، صفحات و محتوای سایت

بهتر است در سايت خود به مقالات و مطالب خود چند بار لینک بدهيد ، براي مثال مي توانيد عناوين مقالات سايت خود را درج کنيد و خلاصه مقاله را در صفحه اي ديگر و متن کامل آن را در يک صفحه مجزا قرار دهيد و يا اينکه در همان صفحه اي که متن کامل مقاله را قرار مي دهيد به عنوان مقاله لینک همان صفحه را بدهيد .

۸- برسی کل محتوای یک صفحه توسط موتورهای جستجوگر

موتورهاي جست و جو صفحات شما را از بالا به پائين جست و جو مي کنند براي همين است که عنوان صفحات ، توضيحات و کلمات کليدي اهيمت دارند . چنانچه بتوانيد با حذف جدول ها و تصاوير مطالب خود را در قسمت هاي بالاتري از صفحه قرار دهيد شانس شما در موتورهاي جست و جو بالا خواهد رفت و در ضمن در حين نمايش نتايج جست و جو بخشي از مطالب شما براي بازديد کننده نمايان خواهد شد و او مي تواند بفهمد که آيا مقاله شما با موضوع مورد نظر او مرتبط است يا خير .

۹- زمان بروز رسانی و مشاهده نتیجه بهینه سازی در موتورهای جستجوگر

چنانچه سايت شما رتبه اي در موتورهاي جست و جو ندارد زياد هم عجله نکنيد زيرا تا زمان رسيدگي موتورهاي جست و جو مانند گوگل زمان زيادي داريد ، چون ممکن است سايت شما هر ماه يک بار مورد بازبيني موتورهاي جست و جو قرار گيرد و عملکرد يک ماهه شما در بالابردن رتبه شما در موتورهاي جست و جو تعيين کننده خواهد بود .

زمان واقعی برای مشاهده نتیجه (سئو) در موتورهای جستجوگر !

زمان در مشاهده نتیجه بهینه سازی سایت متغیر است . هر چقدر رنک سایت شما به خاطر بازدیدکنندگان و فعالیت های گذشته شما بالاتر باشد مسلما نتیجه بهینه سازی و طراحی صفحه جدید یا مقاله و خبر زودتر در دسترس کاربران در نتایج جستجو قرار میگیرد و اگر سایت شما به تازگی راه اندازی شده باشد و بازدیدکننده کمتر و رنک کمتری داشته باشد ،زمان بیشتری برای دریافت رتبه و امتیاز صرف میشود تا نتیجه فعالیت های اخیر خود را در راستای بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگر مشاهده کنید.

گوگل آنالیز با مارکت لایک

۱۰- مطالعه بیشتر و استفاده از ابزار آنالیز ،گزارشگیری و . .  ویژه وبمسترها مانند گوگل وبمستر، پینگ وب مستر و …

ابزارهاي مورد نياز وب مسترها ، مقالات آموزشي و کتاب هاي الکترونيک در کسب رتبه در موتورهاي جست و جو موثر خواهند بود زيرا تجربه ثابت کرده است که ارائه دهندگان خدمات رايگان بدون هيچ زحمتي توسط ديگران تبليغ مي شوند . تکنیک های سئو ؛ بازاریابی اینترنتی و روش های تبلیغات اینترنتی هر روز در حال تغییر هستند ؛ پس برای افزایش رتبه سایت خود بایستی وبمسترها اطلاعات خود را بروز کنند . آشنایی با جدیدترین تکنیک های بهینه سازی سایت و همچنین جدیدترین روشهای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی بصورت ترجمه شده و مطابق با نیاز وب سایت های ایرانی در پورتال سازین بخش آموزشی منتشر میشود .

۱۱- ارسال مقالات با کپی رایت شما و همچنین ذکر درست منبع مقاله

شما مي توانيد با ارسال مقالات خود براي ساير سايت ها و وبلاگ ها لینک خود را در بالا يا پائين مطالب خود قرار دهيد و خود را با اين روش به عنوان منبع مقاله مطرح نمائيد. هر چقدر سایت ها ، دایرکتوری ها ، شبکه های اجتماعی دارای رنک و رتبه بهتری باشند مسلما مقاله و محتوایی که ارسال نموده اید دارای رنک و امتیاز بهتری خواهد بود.

۱۲- ثبت دامین های مرتبط با واژه های کلیدی و دامین های خاص و جدید

ثبت دامین مرتبط با موضوع سایت و فعالیت شما میتواند به افزایش رنکینگ و رتبه سایت در موتورهای جستجوگر کمک کند. اولین قدم برای بررسی یک سایت و افزایش رنکینگ و رتبه سایت کنترل معنا و تایپ دامنه وب سایت شما میباشد .

وقتی چند دامنه مرتبط با محصول یا خدمت خود انتخاب و به ثبت برسانید مسلما این در افزایش رتبه و رنک سایت کمک میکند . دقت کنید ثبت دامین فارسی خود را در شرکت های معتبر هاستینگ انجام دهید و حتما در ثبت دامنه ir. یا ثبت دامین فارسی یا سایر دامین ها به نام شرکت یا مدیرعامل و صاحب اصلی دامین ها انجام شود تا بعدا از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری شود .

ثبت دامین و خرید هاست و طراحی صفحه HTML و یا حتی پارک دامین بر روی دامنه اصلی

ثبت دامین فارسی یا ثبت دامین CO یا دامین های جدیدی مانند ثبت دامین IN یا ثبت دامین ASIA به شما کمک میکند تا رتبه و بازدید سایت خود را افزایش دهید. حال اگر برای دامنه ای که ثبت کرده اید یک صفحه html طراحی کنید که در این صفحه متاتگ های تخصصی مرتبط با دامین بکار رفته باشد ، عملا خود این دامنه بصورت تخصصی در ارتباط با واژه های مرتبط و مستقیم رنک و رتبه به دست می آورد .

اگر در طراحی صفحه اچ تی ام ال لینک هایی بکار رود که این لینک ها به صفحات مرتبط در سایت اصلی لینک شود ، عملا سایت مرکزی شما بصورت یک سیستم یکپارچه در میاید . یعنی چند وب سایت دارید که همه لینک های این سایت ها به وب سایت شما لینک شده و مسلما اینکار موجب افزایش بازدید سایت و افزایش رتبه سایت اصلی شما خواهد شد . در این رابطه بهتر است با یک شرکت طراحی وب سایت مشورت کنید .

۱۳- ارائه برخی سرویس های خاص به کاربران سایت

حتما رنکینگ بهترین سایت های ایران و بهترین سایت های جهان را در سایت alexa.com دیده یا شنیده اید . با کمی دقت متوجه میشوید اغلب سایت هاییکه در یک کشور جز 100 سایت برتر آن کشور معرفی شده اند سایت هایی هستند که سرویس هایی خاص به مشتریان خود میدهند .

مثلا راه اندازی سیستم گفتگوی آنلاین ، راه اندازی فروشگاه اینترنتی بر روی سابدومین یا دومین اصلی ، راه اندازی سیستم نظرسنجی یا قرعه کشی و یا حتی سرویس شارژ سیم کارت ، پرداخت الکترونیک و یا طراحی نرم افزارهای خاص با ایده هایی جدید مرتبط با خدمات فروش یا پس از فروش محصولات و خدمات شما موجب مراجعه دائمی کاربران به سایت شما و افزایش بازدیدکنندگان و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر خواهد شد .

مثال :


وب سایت روزاندیش www.ruzandish.com  در کنار خدماتی که به مشتریان می دهد با قراردادن نرم افزار و بازی های موبایل در وب سایت با لینک دانلود مستقیم توسط آدرس www.dl.ruzandish.com سعی در گسترش خدمات خود به مشتریانش دارد و یا فروشگاه اینترنتی کارت شارژ ایرانسل ؛ کارت شارژ رایتل ؛ کارت شارژ تالیا و کارت شارژ همراه اول یکی از دیگر خدمات روزاندیش است که تحت عنوان فروشگاه آنلاین شارژ روز اندیش با آدرس : http://charge.ruzandish.com  فعالیت میکند . این فروشگاه اینترنتی کارت شارژ با فروش آنلاین کارت شارژ های اینترنتی موجب سهولت در تهیه شارژ موبایل برای کاربران و مشترکان وب سایت روز اندیش شده است .

اس ام اس با مارکت لایک

۱۴- ارسال ایمیل تبلیغاتی ، ارسال پیامک تبلیغاتی، ارسال پیام انبوه تلگرام،وایبر، لاین و ...

به شما توصيه مي کنم تا از طريق ايميل با مديران سايت ها در تماس باشيد و در خواست خود را براي درج لینکتان در سايت هاي مختلف مطرح نمائيد . ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی ( ابزار هوشمند ارسال ایمیل انبوه) و ارسال پیامک تبلیغاتی سراسری از جمله ابزاری محسوب میشود که تا 10 برابر هزینه کمتر و تا 100 برابر کارائی بیشتری در افزایش بازدید سایت خواهد داشت .

۱۵- ثبت سایت در سایت ها و دایرکتوری های مجهز به سرویس ثبت لینک و لینکستان 

لینک خود را در سايت هايي که قسمت ثبت لینک دارند حتما ثبت کنيد . سایت هایی که بخش مربوط به معرفی لینک و تفکیک صنفی دارند و به نوعی دایرکتوری های اصناف و مشاغل از دیگر امکاناتی است که در اینترنت به عنوان یک پتانسیل محسوب میشود .

۱۶- ثبت آگهی و سفارش تبلیغات اینترنتی در گوگل یا سایر سایت های دارای رنک بالا 

قرار نیست تمام تنظیمات و سرویس ها در اینترنت رایگان باشد . ثبت آگهی رایگان و ثبت سایت رایگان و لینک رایگان خوب است ولی دقت کنید اگر کسب و کارتان و سبقت از رقبا برای شما یک تصمیم مهم محسوب میشود پس همانند بودجه ای که تا دیروز برای تبلیغات کسب و کارتان در نظر گرفته اید ، بودجه ای برای ثبت آگهی و تبلیغات در سایت های با رنک و رتبه بالا در نظر بگیرید .

۱۷- معرفی سایت بر روی سربرگ،کاتالوگ،کتاب و پوسترها 

وب سایت ها همان محل فیزیکی کسب و کارتان محسوب میشود. یک روزنامه ، شرکت ، کارخانه،نقاش،بازیگر،باشگاه ورزشی،رستوران . . غیره دارای دکوراسیون،موقعیت فیزیکی ، پرسنل، تلفن ، فاکس میباشد . وب سایت شما به جز محتوای مفید و تصاویر زیبا باید در کلیه تبلیغات و پوسترها و کاتالوگ ها به مشتریان مستقیم یا همکاران شما معرفی شود .

۱۸ – ایجاد و استفاده صحیح و استاندارد از پست الکترونیک سایت

ایجاد آدرس های ایمیل برای پرسنل و همچنین ایمیل برای واحد های متفاوت شرکت یا سازمان خود به همراه رسید دریافت ایمیل به افزایش بازدید و افزایش رنک سایت کمک میکند. آدرس های ایمیل برای هر بخش بصورت اختصاصی ایجاد نموده و برای هر بخش رسید دریافت ایمیل (لینکدار و عکس دار) ایجاد نمایید.

مخاطبان و کاربران وقتی به آدرس های ایمیل شما متن و پیامی را ارسال کنند بلافاصله بصورت خودکار رسید ایمیل ایجاد شده را دریافت و در صورتیکه طراحی رسید ایمیل از نظر متن و لینک بدرستی انجام شده باشد احتمالا برای برطرف نمودن کنجکاوی و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک های رسید ایمیل کلیک خواهند کرد . 

نکته مهم !

وبلاگ ، فیس بوک , اینستگرام ,  و . .  یا وب سایت کدام بهتر است !

ابزار انتشار اطلاعات مانند فیس بوک ، وبلاگ ، یوتیوپ ، توییتر و . . سایر شبکه های اجتماعی و ابزار انتشار اطلاعات رایگان برای دانشجویان ، نوجوانان و جوانان و حتی کاربران مبتدی مناسب است ولی وقتی پای یک هنرمند معروف ، چهره سیاسی و یا شرکت یا موسسه در میان باشد مسلما راه اندازی سایت شخصی ، شرکتی و یا سازمانی را نمیتوان با این سرویس ها مقایسه نمود . تاثیرگذاری یک وب سایت اختصاصی طراحی شده و یا حتی یک وب سایت برای استفاده فقط ایمیل اختصاصی نسبت به وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی قابل مقایسه نیست .  بهتر است برای آگاهی بیشتر در مورد مزایا ، معایب و ابزار و امکانات و همچنین اشتباهاتی که گاها به دلیل عدم آگاهی افراد روی میدهد مقاله ی تخصصی را در پورتال سازین مطالعه نمایید .

چند نکته در ارتباط با راه اندازی سایت اختصاصی  » مختصر و مفید !

کلاس استفاده از سایت (دامین+هاستینگ+طراحی سایت) با کلاس استفاده از فیس بوک ، یوتیوپ ، وبلاگ و استفاده از ایمیل یاهو ، گوگل ، . . کاملا متفاوت است . مخاطبان و کاربران شما میدانند برای وب سایت شما هزینه شده است و هر چقدر از مزایا و امکانات وب سایت استفاده بهتری کنید مجموعه کسب و کار ،پرسنل و حتی خود شما کلاس کاری بالاتری خواهید داشت .

۱۹ – برای افزایش رتبه سایت و افزایش بازدیدکننده از لینک های دروغین استفاده نکنید.

رتبه شما با بالا رفتن تعداد لینک هاي شما افزايش نمي يابد بلکه رتبه شما زماني افزايش مي يابد که تعداد نمايش سايت شما در نتايج جست و جو افزايش يابد و مخاطبان بر روي لینک شما در موتورهاي جست و جو کليک نمايند . براي فهم بهتر يک مثال مي زنم : شما مطلبي در سايت خود تحت عنوان ” آموزش هک ” داريد . چنانچه کسي در گوگل و … اين عنوان را جست و جو کند و سايت شمارا مرتبط با اين عنوان بيابد و بر روي آن کليک کند سايت شما در جست و جوي اين عنوان رتبه بالاتري خواهد داشت . البته اگر تعداد زيادي مخاطب از اين طريق به سايت شما برسند . 

 

" محتوای دروغین و فریب دهنده ضد تبلیغ است "

 

استفاده از واژه های نامرتبط به محتوای سایت و یا استفاده از لینک های تو در تو برای افزایش لینک و بازدید های کاذب ممکن است در ابتدا موجب افزایش بازدید و سپس افزایش رتبه شود ولی بلافاصله پس از آگاهی موتور جستجوگر از فهرست نتایج جستجو خارج خواهید شد و احتمالا برای بازگشت به رتبه و امتیاز قبلی سایت باید از صفر شروع کنید .


موتورهای جستجوگر نسبت به دقت در جستجو ، سرعت در جستجو و در آخر نتایج صحیح جستجو و ابزار و امکانات برای جستجوی تخصصی تر محتوای متن ، تصویر و ویدئو رتبه بندی میشوند . بهترین موتورهای جستجوگر جهان در یک رقابت فشرده با یکدیگر قصد جذب کاربران بیشتر را نسبت با یکدیگر دارند و در صورت مشاهده سایت تبلیغاتی ، سایت نا مرتبط با جستجو و سایت هاییکه از حیله برای افزایش رتبه و رنک استفاده نموده اند جهت جلب رضایت کاربران خود اینگونه سایت ها را از فهرست نتایج جستجو حذف خواهند کرد .

۲۰- پویا بودن وب سایت در افزایش بازدید سایت و افزایش رتبه سایت اهمیت دارد

رعایت اصول بهینه سازی ، بروز بودن محتوای سایت ، انتشار مقالات و اخبار جدید و تبادل لینک های جدید میبایست بصورت مداوم انجام شود . وقتی رتبه صفحه یا رتبه سایت شما افزایش میابد بایستی این رتبه را حفظ کنید . بسیاری از کسب و کار ها و اشخاص برای حفظ رتبه خود در نتیجه جستجوی برخی از کلمات مانند : خرید LCD یا خرید موبایل و .  . موارد دیگری ماهانه چند ده میلیون تومان هزینه میکنند ، چرا که سود بهینه سازی سایت و افزایش رتبه و رنک سایت خود را در موتورهای جستجوگر چشیده اند و برای حفظ رنک سایت خود با شرکت های طراحی سایت حرفه ای و یا کارشناسان حرفه ای سئو قراردادهای سالیانه تنظیم نموده اند.

۲۱- ip اختصاصي نقش مهمی در افزایش رتبه سایت شما بازی میکند 

هرچند ممکن است اجاره ip اختصاصي براي شما هزينه زيادي داشته باشد اما اين نکته مهم را متذکر مي شوم که جست و جو گرها از اين طريق شما را به عنوان يک پايگاه مستقل جستجو مي کنند و فرآيند جستجو براي جست و جو گر سريع تر و با ارزش تر خواهد بود . زيرا هنگامي که شما از يک ip اشتراکي استفاده مي کنيد موتور جست و جو گر شمارا از ميان ده ها سايت ديگري که با اين ip فعال هستند تفکيک مي کند و اهميت کمتري براي شما قائل خواهد بود .

خدمات میزبانی وب خود را از هر شرکت هاستینگی که دریافت میکنید میتوانید به شرکت هاست خود سفارش یک ip اختصاصی بدهید و در صورتیکه سرور اختصاصی یا سرور مجازی میزبان سایت شماست احتمالا این ip اختصاصی را قبلا دریافت نموده اید . 
 

22- فعالیت مستمر و مفید در شبکه های اجتماعی

امروزه تاثیر شبکه های اجتماعی مانند گوگل پلاس، فیس بوک، اینستاگرام و … برای وب مستران کاملا ملموس و مهم است.

سعی کنید در اکثر شبکه های اجتماعی صفحه ایی مخصوص به وب سایت خود ایجاد و در آن فعالیت و به جذب مخاطب بپردازید.

23- افزایش تعداد لایک های وب سایت و یا صفحات مهم مورد نظر ( افزایش گوگل پلاس وان)

پیش تر در مقاله گوگل پلاس وان چیست و چه کاربردی دارد؟ به معرفی و بررسی این معیار گوگل پیرامون محبوبیت سایت پرداختیم.

طراحی وب سایت


24– داشتن وبلاگ در مقایسه وب سایت هیچ ارزشی ندارد!

هر چقدر تلاش و هزینه برای افزایش رتبه وبلاگ و یا افزایش بازدید وبلاگ نمایید تقریبا میتوانم بگویم تلاش و هزینه بیهوده ایست . ارزش تجاری یک وبلاگ رایگان یا صفحه فیس بوک تقریبا در مقابل وب سایت هیچ است. هر چقدر هم سایت شما با زمان طولانی تری رتبه و رنک داشته باشد باز هم ارزش بیشتری نسبت به صفحات رایگانی است که وبلاگ ها یا شبکه های اجتماعی و یا حتی فروشگاه هاییکه به عنوان بازارچه به شما صفحه رایگان میدهند دارد .

شاید با خود بگویید وبلاگی دارم که هم اکنون در بسیاری از واژه ها و کلمات در گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر رنک بالایی داشته و بواسطه این وبلاگ محصولات و خدمات خود را بخوبی به مشتریان بفروش میرسانم .

بهتر است بدانید اگر یک وب سایت مستقل با محتوای مفید توسط یک شرکت طراحی سایت برای شما طراحی شود حداکثر 60 تا 90 روز زمان نیاز خواهد داشت تا موتورهای جستجوگر به صفحات و تصاویر این سایت رتبه بدهند و در نهایت نوع مشتریانی که بواسطه وب سایت از شما خرید میکنند با نوع مشتریانی که به واسطه وبلاگ یا صفحات ایجاد شده در شبکه های اجتماعی و بازارچه های اینترنتی کاملا متفاوت خواهد بود. . .

 

گردآوری و ویرایش: مارکت لایک

برگرفته از مقاله  "بهبود رنک سایت در گوگل " در سازین بلاگ

24 نکته در افزایش رتبه سایت در گوگل
Rate this post

درباره نویسنده

لغو پاسخ دادن

کاربران عزیز مارکت لایک ساعاتی است که درگاه زرین پال به مشکل برخورد کرده و از دسترس خارج شده است. جهت انجام سفارشات خود تا زمانی که مشکل از طرف دسایت زرین پال حل شود. نسبت به واریز وجه مستقیم اقدام بفرمایید. لطفا در صورت هر گونه مشکل یا نیاز به راهنمایی با شماره 09120440972 تماس حاصل فرمایید.
ممنونیم که ما را تحمل می کنید
کاربران عزیز تا اطلاع ثانوی در صورت عدم مشاهده برخی از قسمت های صفحه اصلی سایت در مرورگر گوگل کروم، خواهشمند است از مرورگرهای دیگر استفاده نمایید. در حال پیگیری و رفع مشکل هستیم. با تشکر فراوان